© | | На 14 май, събота, в хотел Melia Grand Hermitage официално бе открит новия туристически сезон за хотелите на Сол Мелиа в България с пресконференция и уникално "Балканско парти". Откриването започна с пресконференция, на която новият мениджър на веригата за България - Томас Наваро, управителят на Мелиа Гранд Ермитаж - Хуан Педро Лемес, директорът Маркетинг и продажби за България - Мария Шишкова и управителят на Сол Несебър Ризорт - Любо Липчев, споделиха вижданията си за предстоящия сезон.
По време на пресконференцията Томас Наваро сподели, че предвижда много добър летен сезон за хотелите на веригата у нас, базирайки се на тенденциите и броя на резервациите до момента. Очакванията му са за около 10-15% ръст на туристите тази година. За някои от хотелите на Сол Мелиа България ранните записвания към момента са близо 30% повече спрямо миналата.
Хотелите на Сол Мелиа България са най-посещавани от руснаци и румънци, немските и английските туристи са на трето място, а след тях се нареждат българите. По думите на Наваро основно предимство на родината ни остават конкурентните цени, но все още има доста да се работи в инфраструктурно отношение, за да изградим по-добър имидж и рентабилност на сектора.
Относно All Inclusive формулата, към която все повече хотели у нас се придържат, Томас Наваро даде изчерпателен отговор. Тази формула се въвежда преди доста години от хотелите в страните от Карибския басейн. Необходимостта от предлагане на пълен пансион на туристите е породена от факта, че на практика там хотелите са изниквали насред джунглата - няма ресторанти и заведения в околността и туристите трябва да намерят всичко, необходимо за престоя си, в самия хотел. В българските курорти нещата не стоят съвсем така - има ресторанти, има заведения за забавления, има басейни. Но търсенето определя предлагането, а съвременните туристи проявяват все по-голям интерес към All Inclusive и това налага хотелиерите да се съобразят с желанията на своите клиенти.
От ръководството на веригата обявиха още, че се забелязва и увеличение на броя на бизнес туристите в хотелите на Сол Мелиа в България, което е знак, че корпоративният сектор също се съвзема от кризата и започва да отделя все по-голям бюджет за семинари и тиймбилдинг. Мария Шишкова отбеляза, че тази тенденция се усеща най-силно при компаниите от фармацевтичния и финансовия сектор.
По време на пресконференцията ръководството на Сол Мелиа сподели още една положителна тенденция. Летният сезон все повече се удължава, посрещат се гости от април до октомври, расте и престоят на туристите. Според Директора Маркетинг и продажби на Сол Мелиа за България, събитията в Северна Африка също ще доведат повече чужди туристи в хотелите по родното Черноморие през сезон 2011. След пресконференцията специално за гостите беше организирана обиколка в хотел Мелиа Гранд Ермитаж, като кулминацията бе посещение на луксозния Президентски апартамент, където аниматори влязоха в ролята на младоженци.
И както подобава за международна верига от ранга на Сол Мелиа, едно откриване не може да мине без зрелищно тържество. Точно в 20.00 часа на 14 май започна уникалното "Балканско парти", на което туроператори от цялата страна, корпоративни клиенти и приятели на компанията се потопиха в атмосферата на Сол Мелиа. Сред изненадите за гостите на най-големия петзвезден хотел на Балканите бяха нестинарско и огнено шоу, гигантска торта, интернационална кухня, представяща различни балкански народи, а за доброто настроение се погрижи легендарният оркестър "Карандила". |