Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
От София до Пловдив по АМ "Тракия": Каране в лява лента, засичане, присветване при изпреварване, неспазване на дистанция
Автор: Екип Varna24.bg 10:47 / 19.07.2023Коментари (14)792
©
Как се отразява върху здравето рисковото шофиране. Интересния експеримент бе проведен от журналиста от bTV Eмил Митев. Той заедно с експерта от агенция "Безопасност на движението по пътищата" Мария Ангелова тестват няколко компонента - какво е времетраенето по АМ "Тракия" от София до Пловдив, ако се кара на отиване със 140 км в час и на връщане към столицата със 110 км/ч. Също така и какъв е разходът на гориво за пътя между двата най-големи града в България. Двамата тестват и може би и най-важния компонент- как се отразява физически и психически рисковото рисковото шофиране:

За да разберем дали с високата скорост идва и високото кръвно - слагаме холтер. Уредът мери кръвно налягане и пулс на равни интервали.

Караме с максимално разрешената скорост - 140 км в час. С излизането на магистралата ситуациите пред нас започват. Първата - каране в лява лента.

Той си кара от 5 минута в лява лента. Това правилно ли е?

"Не е правилно. Той имаше хиляди пъти възможността да отбие в крайно дясна, така че да осигури възможност на друго по-мощни и бързи от него да изпреварят. Той просто е решил, че това е по-бързата лента и въобще не се съобразява с останалите участници в движението", каза Мария Ангелова.

Трябва ли да му святкаме и да го натискаме?

"Не. Не бих казала. Това е агресията. Единия от разновидностите. По-скоро да го изчакаме. По магистралите това е най-честото поведение - заема се лява лента и се кара от София до Пловдив. Не би трябвало да е така. Тази лента се използва най-вече за изпреварване и тя трябва да бъде свободна", каза експертът.

Минути по-късно - втора напрегната ситуация. Луксозен автомобил е на дълги-къси зад нас.

"Този, който ни присветна извърши поне две нарушения. Казвам поне две, защото може да има и още, които не ни правят впечатление. Първото беше - страшна превишена скорост. Ние се движим със 140, а аз го виждам вече поне на километър-километър и нещо пред нас. С каква скорост трябва да се движи той. Първото е превишена скорост. Второ - той с поведението си създава опасност за друг участник в движението. Той не знае колко е опитен и как ще реагира на такова присвяткване. И третото нарушение, което ми идва, че той не спазва дистанция", посочи Ангелова.

Трябва ли ние да го спираме - виждаме го, че е с превишена скорост и да казваме "Ние се движим с максималната скорост. Той ще кара зад нас"?

"В никакъв случай. Трябва да му направим място. Ние трябва да отидем там, където законът е казал да продължим шофирането", каза Ангелова.

И поредна ситуация - превърналото се в "класика за родните пътища" - засичане.

"Предприемайки изпреварване така трябва да го предприемем, че да се съобразим с водачите пред, зад и встрани от нас. Ако ние не им пречим по някакъв начин тогава предприемаме нашето изпреварване", посочи тя.

В нарушение ли сме, ако им попречим?

"Да, да определено. Това е неправилно извършена маневра при изпреварване", категорична бе Ангелова.

Скоро стигаме крайната цел. Точно час по-късно сме вече в Пловдив и стопираме таймера на час и една минута. Изхарчили сме 7,5 литра нафта. Отново зареждаме. След кратка почивка за кафе, успокояваме пулса и поемаме отново към София.

Този път поддържаме скорост 100-110 км в час. Рискови ситуации няма. Достигаме столицата след час и 7 минути. Иначе казано със 6 минути по-бавно. Разход на гориво - 7,2 литра.

"Безспорно вторият път беше много по-спокойно", категорична бе Ангелова.

Експериментът ни приключва отново в столичната болница "Св. Анна". Кардиологът проф. Арман Постаджян преглежда данните от холтера.

"Добрата новина е, че кръвното ви е в рамките на нормалното т.е. около 126 на 84. Жив сте. Нищо ви няма. Пулсът ви е такъв, какъвто се очаква да бъде в тази жега - приблизително 80 удара в минута", каза проф. Арман Постаджян.

"При бързото каране има по изразена реакция на покачване на кръвното налягане, която спрямо покоя е около 15 мм живак. Спрямо по-бавното каране е около 10 мм живак, което никак не е малко, ако това е в продължителен период от време. И това е при положение, че навън е 40 градуса. Обикновено би трябвал ода реагираме с по-ниско кръвно налягане, защото съдовете се отпуска и кръвното пада. Но ето стимул, който би покачил едно артериално налягане. По време на бързото каране явно напрежението е било по-голямо, спрямо, приемаме за еталон, времето за почивка", категоричен бе професорът.

Изводът - високата скорост носи със себе си и повече напрежение. А всеки преценява дали преднината от 6 минути си заслужава рисковете.









Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Специално за тази част от магистралата, повечето хора шофират в лява лента, защото е в по- добро състояние от дясната! Има участъци с много кръпки и неравности.
+5
 
 
с нашите мижави разстояния-100-200-макс 300км-няма да се спестят повече от 15-20 мин с колкото и да караш-какво бързат всички,защо се нервят незнам
+3
 
 
Добър пример ясно е че голяма част не знаят правилата за движение нито ма магистралите нито по-другите пътища но в случая не съм съгласен с това че когато карам със 140 и за мен няма никой аз съм длъжен да се пробера в дясната лента, не съм съгласен защото тя винаги е пълна с тирове и е затлачена от такива дето караш със скорост между 80 и 120 и то просто никак не става. Н съм съгласен и някой да кара пред мен и да не мърда то дебилите са на пътя навсякъде нон стоп. Пазете се ама преди да правите закони и да обяснявате си направете пътищата, счупени 2 платна едното винаги задръстено ама карай в него?
+1
 
 
Задача за 3-ти клас по математика: Кола се движи час и 1 минута със 140км/ч в едната посока (142км), а в обратна с 110км/ч и изминава същото разстояние за час и 7 минути (122.8км). През каква черна дупка трябва да мине водачът на връщане, за да се телепортира 20 км? И да, на тунела трябва да намали, но при еднаква дължина и максимална скорост, това не променя нещата
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: