От 10 до 19 ноември ще се извършва засилен контрол и ще се налагат санкции. Глобите за нарушителите ще са в размер от 50 до 150 лв.
Целта на операцията е да се намалят предпоставките за тежки пътни произшествия през есенно-зимния сезон, в който обикновено се увеличават злополуките с пешеходци.
На преценката на всеки водач е оставено дали да "обуе" колата си със зимни гуми, да остави "летните", или пък да използва компромисния вариант - т.нар. "всесезонни гуми".
При всички положения обаче протекторът на гумата трябва да бъде по-голям от 1,6 мм. Гумите освен това трябва да съответстват по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката и модела на моторното превозно средство, както и по тях да няма разкъсвания.
Вулканизирани или регенерирани гуми е забранено да се поставят на предните колела.
Препоръчително обаче е през зимата да се кара със зимни гуми. Те са направени от по-мека смеска, имат специална форма на протектора, която осигурява несравнимо по-добро сцепление от летните гуми при движение по заснежени и заледени пътища.
Опитни шофьори препоръчват всеки водач да разполага с два комплекта от по четири гуми - един летен и един зимен, като по-този начин се избягва неудобството всяка есен и пролет да се сменят джантите.
Зимните гуми не бива да се карат през лятото, защото тогава предимствата, които имат при движение върху сняг, се превръщат в техни недостатъци. Освен това се износват по-бързо и влияят негативно върху разхода на гориво.
Обикновено те се сменят през пролетта, когато температурата трайно се задържи над 7 градуса по Целзий.
Третият вариант са "всесезонните" гуми, които представляват компромис между двата основни типа. От тях обаче в никакъв случай не може да се очакват върхови постижения.
Обикновено те са приемливо предложение за шофьори с по-ограничен бюджет, на които не им се налага да карат автомобила си при тежки зимни условия и които не се впускат в "спортни" изпълнения през лятото.
Специалистите препоръчват водачите да имат едно наум и да не се подвеждат по името - всъщност няма гума, която да е "всесезонна", т.е. да има качествата на лятната гума през лятото и на зимната през зимата.