Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Отделен закон за пристанищата искат от морския сектор
Автор: Екип Varna24.bg 14:58 / 21.11.2011Коментари (0)577
© Varna24.bg
Двата основни документа, които са базата на нашата работа, а именно КТК и Закона за морските пространства и вътрешните водни пътища, трябва да се пренапишат наново. Това заяви кап. Богдан Богданов председател на Българската морска камара (БМК). По думите му, тези два документа непрекъснато търпят някакви изменения, промени и допълнения.

Богданов посочи, че самия факт, че Закона за морските пространства в рамките само на последните няколко години претърпя над 25 изменения и допълнения, говори красноречиво, че това е документ, който явно не работи добре и би следвало да бъде пренаписан. Председателят на БМК заяви, че подобно е мнението му и за КТК, като добави, че това са две материи, които имат много малко общи допирни точки, тъй като става въпрос за море и за река. Едно от нещата, които настояват от Българска морска камара е отделен закон за пристанищата. Според кап. Богдан Богданов, всички в страната виждат, какво се случва в момента с тях и ако не се вземат спешни мерки, те ще се превърнат в пристанища със затихващи функции.

"Навсякъде по света виждате, какво огромни внимание отделят морските държави, по разширението, нови терминали, насищането им с нова техника. Ние изоставаме драматично от нашите преки конкуренти", категоричен бе специалистът. Той заяви, че с приемането на един такъв закон за пристанищата нещата ще тръгнат в друга посока. Според Богданов, за да се развива даден сектор, е необходима ясна и конкретна стратегия и ясна визия за развитието му в близките няколко години. Той добави, че когато се говори за морска индустрия, която тотално е загърбена в последните повече от 20 години се виждат и резултатите. По думите му, не случайно Европа от 2005 г. отделя огромно внимание на морската индустрия и тя се превръща в един от основните икономически приоритети на държавите, в състояние да изтеглят всяка една икономика.

Той посочи, че още през 2006 г. Европа е излязла със Зелената книга за интегрирана морска политика, а успоредно с това България няма национална морска политика. "Как тогава, според вас, ще се развиват тези пристанища, морската индустрия, без да има национална стратегия за развитието им, и която да дава една перспектива минимум от 10 години напред за развитието им", добави кап. Богданов.

Като пример за добре развито пристанище той посочи това в Констанца, Румъния, където има отдадени на концесия 142 места. Освен това целите, които са си поставили за 2012 година, румънците са изпълнили още през 2009- а година, като това е пример за развита морска индустрия.

Източник: Радио "Фокус"








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Борба за влияние в Близкия Изток
Влизането на България в Шенген
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: