Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Павел Симеонов: Чрез клаустрофобията в киното различни режисьори демонстрират креативния си талант
Автор: Екип Varna24.bg 19:51 / 11.08.2024Коментари (0)1549
© Фокус
Клаустрофобичните филми в киното са тези филми, които преобладаващо се развиват на едно и също място през почти цялото време, които се характеризират с някакво заплашително място за главния герой, което създава усещане за клаустрофобия. Това сподели кино коментаторът Павел "Пачето“ Симеонов в предаването "Сториборд“ на радио "Фокус“ с водещ Благой Д. Иванов.

"Капанът“ (Trap) на М. Найт Шамалан е примерът от най-новите филми, излезли на големия екран, в който локацията играе съществено значение за същността и предаването на емоцията. "Едно от основните качества на филма е, че Шамалан много добре използва локацията – филмът се развива на концерт, на който присъства сериен убиец. И точно тази употреба на локация по интересен начин е най-голямата сила на филма. Вече с развитието на фабулата става откровено казано малко глупаво, но става глупаво по такъв абсурден начин, който някак си е част от ДНК-то на този тип филми,“ посочи той.

"Змийски очи“ (Snake Eyes) с Никълъс Кейдж, конспиративен трилър на режисьора Брайън Де Палма, е друг пример за развитието на сюжетната линия предимно на една конкретна локация – в случая боксов мач. "Начинът, по който е използвано пълно пространство с хиляди хора, за да засили клаустрофобичния ефект и това чувство, че си сред толкова хора, всеки от които може да е опасен, напомня на "Капанът“."

"Шамалан със сигурност е черпил вдъхновения от някои от похватите на Де Палма. Употребата на методи, като сплит диоптъра, където едновременно са на фокус няколко неща на екран, и някои от неговите много креативни и забавни за гледане похвати, са и част от причината "Капанът“ да е също по-скоро успешен филм, защото визуално много засилва точно това чувство за клаустрофобия.“

Алфред Хичкок е правил няколко филма, които идеално пасват на темата за клаустрофобични филми, като "Въжето“ (Rope), "Набери "У“ за убийство“ (Dial M for Murder), "Дамата изчезва“ (The Lady Vanishes), чието действие изцяло се развива във влак. "Филмът, който според мен е най-интересен пример за това, е "Задният прозорец“ (Rear Window). Интересното там е, че клаустрофобичната опасна територия всъщност е домът на главния герой. Това е един от най-великите филми на Хичкок,“ допълни кино коментаторът.

"Пришълецът“ (Alien) на Ридли Скот и "Нещото" (The Thing) на Джон Карпентър са научно-фантастични филми, където пространството според Павел Симеонов не е истински клаустрофобично, защото пространството, в което се развиват историите им, е огромно, "но понеже е безкрайно в своята празнота, така то отново става една бездна, в която героите да се изгубят“. Подобен паралел може да се направи с "Омразната осморка“ (The Hateful Eight) – уестърн филм на режисьора Куентин Тарантино. "Проблемът при него е, че не е един изолиран човек, е че са твърде много хора на това място и никой не знае на кого да вярва.“

"Паник стая“ (Panic Room) на Дейвид Финчър с Джоди Фостър и Форест Уитакър в главните роли е пример за клаустрофобия върху клаустрофобията – главните герои са затворени в сравнително малко пространство в една голяма къща, където е единственото място, където могат да оцелеят. Друг добър пример е и мистериозният трилър "Копой“ (Sleuth) с участието на Лорънс Оливие и Майкъл Кейн, който по-късно има и ремейк, в който "в едно тясно пространство двама души се опитват да се прецакат един друг“.

Клаустрофобични филми също са "Погребан“ (Buried) с Райън Рейнолдс, където вече клаустрофобията е максимална, тъй като главният герой е погребан жив с телефон, с който се опитва да извика помощ. "Скорост“ на Ян де Бонд пък е пример за филм, в който макар действието да се развива в една локация, което го прави клаустрофобичен до някаква степен, "но при него има постоянно движение, което го прави наистина интересен и уникален пример в този жанр,“ посочи още Павел Симеонов.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Избори в САЩ
Тежка катастрофа в столицата: Момче и момиче са загинали!
Протестиращи нападнаха директора на Народния театър
Избор на български еврокомисар
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: