Печалбите на BMW паднаха с 61%!
Финансовите резултати на големите компании отразяват тъмния фон, на който се развива автомобилната индустрия в момента. Китай вече не иска западните производители, нещо повече, започва да изнася все повече и повече извън пределите на Поднебесната империя; качеството спада, сервизните акции се увеличават; свръхкапацитет, високи разходи за труд и енергия. Всички тези фактори (освен други) водят до това, че индустрията и т. нар. наследствени производители са в един от най-тежките си моменти.
Маржът на печалбата на BMW падна до най-ниското ниво от повече от четири години през третото тримесечие, тъй като скъпата сервизна акция и слабото търсене в Китай натежаха върху приходите.
Маржът спадна до 2,3%, доста под целта й за 2024 г. от поне 6% и най-ниският от второто тримесечие на 2020 г., когато пандемията смазваше търговията.
Оперативната печалба е 1,7 милиарда евро за тримесечието до септември, което е спад от 61% спрямо 4,4 милиарда евро през същото тримесечие на миналата година. Приходите са паднали с 16% до 32,4 милиарда евро.
Toyota отчете спад на оперативната печалба с 20% през последното тримесечие, тъй като печалбите на автомобилния производител бяха подбити от скъпи сервизни акции и спиране на поръчки на американския пазар, проблеми с качеството в звеното за производство на камиони Hino и увеличени маркетингови разходи.
Honda отбеляза спад на печалбата с 15% за същия отчетен период на фона на по-високи разходи за научноизследователска и развойна дейност, проблеми с валутните курсове и и слаби продажби в Китай, пише carmarket.bg.
Още по-мрачно е положението при Audi, компанията едва реализира оперативна печалба, след като намаляващите разходи за луксозни стоки в Китай и преструктурирането на завода в Брюксел забавиха възвръщаемостта на автомобилния производител.
Оперативните печалби са спаднали с 91% до 106 милиона евро.
Доставките на марката Audi през първите девет месеца на годината намаляха в Европа, Китай и САЩ.