© Bulfoto | | През първите шест месеца от годината пивоварите са инвестирали над 27 млн. лева в производството на бира. Браншът, който вчера отбеляза 130 години от създаването на пивоварната индустрия у нас, се похвали, че за първи път от 3 години няма спад в производството и продажбите са запазили нивото си. До края на юни са били реализирани 2,436 млн. хектолитра бира, съобщи Рууд Ван ден Ейден, председател на управителния съвет на Съюза на пивоварите в България.От тях 34 хил. хектолитра са изнесени в съседните страни. Инвестициите са били насочени преди всичко към производството на нови бутилки, етикети и капачки, подобрено е оборудването, а в някои от заводите са монтирани нови мощности. През миналата година родните пивовари са вложили 26,2 млн. евро в селското стопанство, отчетоха още експертите. В момента в бирените фабрики си вадят хляба 2900 човека, което е със 7 на сто повече от миналата година. Средната работна заплата в бранша се е повишила с 20 сто в сравнение с 2010 година, похвалиха се шефовете на компаниите, които членуват в съюза.
Българите пият бира в PET бутилки. Въпреки че стъкленият амбалаж минава за по-престижен, у нас на особена почит са пластмасовите шишета.
По официални данни най-много пиво - почти 60 на сто от общото количество, е продадено в пластмасови опаковки, а след това се нарежда бирата, изтъргувана в стъклени бутилки, почти без промяна са продажбите на наливно пиво и в алуминиеви кенове.
Кризата е променила навиците на пиячите и все повече хора предпочитат да останат вкъщи с чаша прохладна бира, вместо да я пият в заведения. На студения пазар - ресторанти и барове, вече се падат 26 на сто от продажбите, а останалите 74% от реализацията стават през магазините. Средно по 67 литра е изпил всеки българин през миналата година, отчетоха от съюза. Родните пиячи се намират в златната среда на европейската класация.
Рейтингът се води от чехите, които обръщат по 150 литра за 12 месеца. След тях се нареждат немци, поляци и англичани. През последните години секторът е предложил на нашите бираджии нови 17 марки и асортимента бира, а от началото на тази година новите разновидности пиво са четири.
През 2010 година в страните от общността е продадена бира на стойност 110 млрд. евро, а 17 на сто от европейското производство се изнася. Това съобщи генералният секретар на Пивоварите на Европа Пиер-Оливър Бержерон, който гостува на нашите производители.
Източник: в. "Монитор" |