ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Подадени са над 700 сигнала за насилие над деца за изминалата година | ||||||
| ||||||
Проблеми с определен учебен предмет и ниски оценки често притесняват децата, които търсят съвет и подкрепа на телефон 116 111. В част от обажданията те обясняват, че вкъщи успяват да се справят с поставените от учителите задачи, но когато ги изпитват не могат да покажат знанията си. От своя страна родителите и учителите не им се доверяват, че са се подготвили, което допълнително ги стресира. В друг случай дете се страхува да сподели с близките си, че не е успяло да завърши учебната година и ще се наложи да повтори същия клас. Ученик е потърсил консултация как да постъпи, защото две деца от класа му тормозят постоянно всички останали. Анализът показва още, че по време на социалната изолация децата се обаждат често, за да получат внимание и да разберат за какво е този телефон. Когато консултантите обяснят за какво се използва линията, в повечето случаи децата се извиняват, че я задържат с измислени истории. За изминалата година са подадени 737 сигнали за насилие над деца. Най-много – 319 са за физическо и психическо насилие. Проведени са 5 375 консултации с деца за оказване на психологическа подкрепа, а с възрастни 2 995. Тревожна е и статистиката, че 25 деца са потърсили консултация заради суицидни мисли. Част от тях са съобщили и за самонаранявания. Едно от обажданията прави силно впечатление на психолозите – дете само търси съвет как да спре желанието за самонараняване и мисли за край на живота, заради кибертормоза на който е подложено Консултантите на линията са подготвени специалисти в областта на психологическата подкрепа за деца и работят по утвърдена методика при обажданията. Те изграждат доверие с обадилото се дете, изслушват го и му оказват подкрепа. В края на консултациите децата съобщават за намалена тревожност и повишено чувство за ценност по отношение на живота, както и че отново ще се свържат с линията, ако се почувстват зле. Запазва се и тенденцията голям брой родители да подават сигнал, че собственото им дете е в риск най-вече, когато има заведени дела за определяне на родителски права или при развод. В случаите, когато родителите са в конфликт често съобщават за неадекватна грижа към детето, полагани от единия родител, без да посочат убедителни сведения за твърдяното. Данните от системата на Националната телефонна линия за деца 116 111 показват, че обажданията от майки през 2021 г. са 489, като при 115 от тях е подаден сигнал за дете в риск. Обажданията от бащи и през 2021 г. са повече, отколкото от майки – 654, като 125 от тях са сигнали за дете в риск. Основната причина да потърсят подкрепа на НТЛД е системно възпрепятстване на контактите им с детето/децата им. През месец ноември се наблюдава и ръст на обаждания от жени, които търсят помощ и подкрепа заради домашно насилие. Това се случва непосредствено след убийството на жена – жертва на домашно насилие, чиито случай беше медийно разказан. "Номерът 116 111 става по-разпознаваем и се ползва с все по-голямо доверие от децата и гражданите. И това е много обнадеждаващо, защото всички като общество трябва да сме непримирими към проблемите на децата, както и да не допускаме да стават свидетели на неглижирането им. Много е важно да научим децата, че не е страшно, нито срамно, ако чувстват потребност да говорят за всичко, което ги притеснява. Нека знаят, че на 116 111 могат да получат важната за тях подкрепа. Консултантите, които обслужват Линията са с богат с опит и квалифицирана подготовка в работата с деца и семейства. Те са на разположение на хората по всяко време на денонощието – без почивен ден. Обаждането е напълно безплатно и анонимно“, това коментира председателя на Държавната агенция за закрила на детето д-р Елеонора Лилова. През 2021 г. по инициатива на д-р Елеонора Лилова Националната телефонна линия за деца 116 111 стана член на Международната организация Child Helpline International, която се състои от 173 участника от 142 държави от целия свят. Експертите на ДАЗД участват редовно в обучения и дискусии с колегите си от другите страни, като обменят полезен опит и практики с какво още могат да са полезни на хората, които търсят съвет и подкрепа на телефонните линии за деца. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Meteo Balkans пусна пълна прогноза за времето за декември, снегът идва!
18:50 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (457) | 14% | |
Не се справи (640) | 19% | |
Пълна трагедия (1770) | 53% |
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: