Полина Карастоянова: Да се въведат туристически ваучери за млади семейства, студенти и възрастни хора
Национален борд по туризъм многократно е предлагал въвеждането на ваучери за туризъм, но до момента политиците не проявяват достатъчна активност по темата. Това стана ясно от думите на Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм, в “Денят на Фокус" по Радио “Фокус".
По думите й, Бордът е предлагал на няколко министри на туризма - да се въведе ваучерна система, която по обективен начин с критерии да даде възможност на млади семейства, студенти или пенсионери да получат отстъпка от цената при резервации. Не е имало обаче достатъчен интерес на политическо ниво, отбеляза Карастоянова
“Това е въпрос на политика, която работи отлично в конкурентни дестинации. Има всички предпоставки за добър туристически сезон. Частният сектор е инвестирал в зелени площи, водни атракции, Очакваме и нов министър на туризма, който има експертиза. Нужна е енергична политика в тази сфера", смята Карастоянова.
Април е последният месец за ранни записвания за лятната ни почивка в България. Сега е времето да направим резервации, ако искаме да имаме процентна отстъпка, отбелязаха от Национален борд по туризма. “След пандемията и психологическите усложнения на планирането на почивка резервационният период се скъси. Чисто климатично времето предполага късна пролет и ранно лято. Сега тече последният отворен прозорец за ранни записвания, в който можем да спестим около 10% от редовната цена, ако пакетът е с висока стойност. Ранните записвания между януари и март по традиция спестяват около 30%", отбеляза още Полина Карастоянова.
“Само крайната цена не е достатъчен измерител за очакванията на клиента и какво той е получил. Бих предпочела ден или два по-малко почивка, но при по-добри условия - качеството на услугата атмосферата, вниманието, храната, атракциите имат огромно значение за клиентското преживяване", поясни Карастоянова.
През юли и август големите комплекси още предлагат добри възможности. “Можем да очакваме последна минута тип маркетингови кампании, от които да се възползваме, ако не успеем да резервираме лятната си почивка до края на месеца. Ако сте с деца или голяма компания, знаете, че децата скучаят, имат нужда от атракции и пространство и големите комплекси предлагат тези услуги", каза още Полина Карастоянова.