43% от фирмите няма да променят размера на бонусите в сравнение с 2012 г., 30 процента ще дадат по-голям стимул в сравнение с миналата година, а 18 на сто ще дадат по-малко.Голяма част от мениджърите, участвали в допитването (73%) предпочитат финансовия стимул, а около 27 на сто ще подарят на служителите си фирмени подаръци и сувенири. Близо 10% планират да дадат на служителите си ваучери за храна и напитки.
Като условие за стимулирането на служителите за Коледа, работодателите поставят добрите финансови резултати (48%). За 26 на сто финансовите резултати не са от значение, а за всеки пети мениджър (24%) условие за стимулиране е внимателната преценка за приноса на работника.Почти половината от запитаните работодатели (47%) са готови да заделят до 20% от размера на заплатата за коледен бонус. 38% могат да стимулират служителите с до половината от работната заплата, 6% могат да дадат повече от 100% от заплатата на служителите си.
45% от анкетираните работодатели използват коледните бонуси, за да стимулират добрите си служители. Освен тях, малко над 30 на сто ще спазят и традицията всяка година да дават подаръци за Коледа на работниците. 17% от работодателите използват коледните бонуси като начин да се сплоти екипът на фирмата.