ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Поскъпващите храни запазват пандемичните навици | ||||||
| ||||||
По-специално, 47% от анкетираните очакват да харчат повече за хранителни стоки и много от тях планират да намалят разходите си за хранене с 34 %. "Устойчивостта на потребителите беше поставена на изпитание през последните две години поради прекъсвания и ограничения във веригата на доставки. Въпреки че потребителският ентусиазъм се върна след премахването на ограниченията, нарастващата инфлация и лихвените проценти оказват нов натиск върху разходите и поведението на потреблението. Не очакваме този натиск да отслабне скоро. Проучването показва, че хората очакват по-нататъшно увеличение на цените и търсят начини да адаптират предпочитанията си за купуване, за да се справят с новата среда, без да се отказват от фактори като високо качество или любими марки. В същото време търговците на дребно и производителите трябва да се справят както с потребителското търсене, така и със собствената си инфлация и натиска на веригата за доставки“, коментира Руксандра Търлеску, партньор на PwC. Покачването на цените на хранителните стоки е най-разпространеният проблем по отношение на опита при пазаруване, посочват 65% от потребителите, пазаруващи във физическите магазини и 56% от пазаруващите онлайн. Повече от половината от анкетираните потребители – 57%, казват, че почти винаги или често по време на пазаруване през последните месеци забелязват покачване на цените на хранителните стоки. Най-голям дял от респонденти, които изпитват инфлацията при хранителни стоки са от Южна Африка – 76%, Бразилия – 74% и САЩ и Канада – 69%. Проблемите с веригата за доставки също засягат потребителите, като един от най-често срещаните проблеми напоследък е невъзможността за закупуване на продукт поради изчерпване на склад. 42% от потребителите също така съобщават за по-дълги срокове за доставка за онлайн покупки и по-дълги опашки или по-натоварени места в магазините – 36%. Глобалната несигурност и проблемите с веригата за доставки също карат много потребители да търсят повече местни пазари. Осем от десет респондента в проучването изразяват готовност да плащат по-висока от средната цена за продукти, произведени на местно или регионално ниво. |
Още по темата: | общо новини по темата: 67 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/12 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Вдигат цената на водата във Варна от 1 януари 2025 г.
11:27 / 26.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: