© Varna24.bg | | Шофьорските курсове трябва да включват обучение в екстремни условия, смята Стоян Сентов от Съюза на българските автомобилисти. В противен случай се стига до ситуацията, в която кандидат-шофьорите се учат да карат при скорост 50-60 км/ч, а после не знаят как да реагират при по-висока скорост на хлъзгав път, например. Решението според Сентов е нощно каране, връщане на полигона като елемент от шофьорския курс и практика при симулирани екстремни условия, като дъжд, сняг и хлъзгав път, предаде "Дарик“.
За да се подобри обучението на кандидат-шофьорите, е необходимо да се въведе полигон, на който да се разиграват екстремни ситуации, каза Стоян Сентов от Съюза на българските автомобилисти:
"При обучението на водачите, за да вземат книжка, те карат 40-50 или 60 км/ч. Дисциплиниран е, взима книжка, но взима автомобила на родителите си, качва се, вдига над 100 км/ч, а никога не е управлявал автомобила в такива условия и при една внезапна реакция той не знае как да реагира", обясни специалистът.
Именно на тези полигони биха могли да се стимулират неблагоприятни условия на пътя.
"Там да отидат водачите, след като минат обучението, да видят на дъжд, сняг, да усетят автомобила. Как ще знаят иначе да овладеят колата?! Трябва да се упражняват, нека се направят такива полигони", допълни той.
Според Сентов е нужно да се увеличат часовете по кормуване и да се въведе задължително нощно каране по време на шофьорските курсове. |