Предприемач: Идеята ни оптимизира всички разходи в семейството
Идеята на Blagodaria.bg е да отмени работещия човек, всяка една домакиня в ежедневните задължения – какво да сготви, кога да напазарува и същевременно да оптимизира всички разходи в семейството. Даваме възможност на всеки да се храни здравословно, както той предпочита. Това каза предприемачът Биляна Тодорова в предаването "Денят на фокус“ на "Фокус“. Тя е създател на онлайн платформа за доставка на здравословно приготвена домашна храна, режимни хранения и покупки от магазина.
Тази услуга освобождава много време, което може да бъде посветено на семейството, намалява режийните разходи и същевременно спомага за екологията и околната среда, тъй като по този начин се намалява разхищението на храна, обясни Биляна Тодорова.
Продуктите, с които работят, са качествени, а приготвянето – правилно. Това има огромно значение за преработката на храната от организма и здравословния ефект от нея. "При нас месото се приготвя на 16 часа бавно готвене, което няма как да се случи у дома“, даде пример тя.
Тодорова разказа, че идеята се е родила по време на COVID-19 пандемията, когато семейният бизнес се преструктурира и се превръща в онлайн платформа.
"И преди това работехме на този принцип с предварителни заявки, което ни дава възможност да оптимизираме цената. Получавайки поръчки предварително, ние нямаме брак. Когато нямаме брак, това са 30% по-малко от себестойността на продуктите. Практически ти можеш да дадеш хубава и качествена храна, сготвена бавно и здравословно, на цена, която не може да си поръчаш по никакъв начин от който и да е ресторант и платформа за доставка, тъй като там цените са различни“, обясни тя.
Паралелно с това създават и разнообразие от режимни менюта за хора, хранещи се по специфичен начин. Третата иновация на предприемачите е възможността всеки човек сам да сглоби менюто си като съставки и начин на приготвяне, по негов вкус и представи.
Платформата е обвързана и с една добра кауза – от всяко закупено ястие се отделят средства от стойността му за Фондация "БлагоДарител“. Впоследствие се включват и корпоративни клиенти, които спомагат за мащабни благотворителни каузи. "Продължаваме да доставяме хиляди порции храна благодарение на това, че много компании желаят да покажат на своите служители, че са част от нещо по-голямо, което има цел. Правейки това, ефектът от намаляването на изхвърлена храна е доста значим“, каза още Биляна Тодорова.
Това, което прави проекта уникален, по думите й, е оперативната ефективност, която той има благодарение на всички пера, включени в него. "Това ни дава възможност да пазаруваме на съвсем различни условия и съответно крайната цена към клиента, плюс собствената логистика, която имаме, става съвсем приемлива“, допълни Тодорова.