Председателят на Асоциацията за защита на потребителите: Един от основните проблеми е поведението на инфлуенсърите и тяхната обществена отговорност
Трябва ли да има закон за инфлуенсърите, който да регламентира дейността им? Темата коментират инфуенсърът Даяна Йорданова и председателят на Асоциацията за защита на потребителите Пейо Майорски.
"На първо място е редно да се спазва това, което имаме като законодателство. Доколкото аз разбрах, този продукт не е преминал през съответния регулаторен орган", каза Йорданова. Според нея трябва да има регулатор за наблюдение и на социалните мрежи и "да се проверява какво е морално и етично и дали става за излъчване".
"Един от основните проблеми не е дали ще регулираме, или не, а поведението на инфлуенсърите и тяхната обществена отговорност", смята Майорски. Според него ние сами трябва да си поставяме етиката и отговорността ни спрямо обществото, защото "това нещо се продава законно". "Апелираме продавачи, касиери и търговци да не разпространяват продукта към деца и тийнейджъри", добави той пред NOVA.
Като инфлуенсър Йорданова твърди, че винаги проверява произхода и легитимността на продуктите. "Може винаги да се поиска и провери информацията в сайта на бранда – каква е регулацията, има ли документ, законно ли е", обясни тя.