ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Преподавател по железопътен транспорт за тежката влакова катастрофа: Става въпрос за комбинация от човешка грешка и наработеща система | ||||||
| ||||||
Ден след влаковата катастрофа районът на инцидента продължава да бъде отцепен, а локомотивите все още са на релсите. Разследването трябва да покаже дали техническа или човешка грешка е създала предпоставка за челния сблъсък. Собственикът на частната фирма за товарни превози заяви, че е предупреждавал многократно за нередностите, а в конкретния случай не са взети мерки за предотвратяване на удара след преминаване на червен семафор, пише БНТ. "Първата процедура - веднага трябва да се свърже началникът на гарата или диспечера с локомотива и машинистите по станцията, за да спрат влака. Ако не успеят, при тях имат шалтер, с който да изключат тока по трасето. Нашият локомотив беше електровоз и щеше да спре", каза Илиян Филипов, собственик на частната фирма за жп превози. "Става въпрос за комбинация от човешка грешка и неработеща или неправилно функционираща в този момент система, тъй като тя е преосигурена от гледна точка на това да не се допусне да се развие човешката грешка", посочи доц. д-р Кирил Велков, преподавател по железопътен транспорт. "Това са поредица от събития, които са довели до този случай. Говори се тук, че е бил направен опит да бъде спрян единият влак, който е бил с електровоз и като му се изключи напрежението, това може да се случи, но по стечение на обстоятелствата това се случва на място, където би трябвало да се свали токоснемателя на локомотива, защото там се минава със свален заради разликата в контактната мрежа", отбеляза Марио Нинов, главен експерт на КТ "Подкрепа“. Инцидентът обаче е част от поредица подобни случаи през изминалата година, твърди бившият служител на БДЖ и журналист Михаил Рангелов. "20 случая само за миналата година имаме такива. Обяснявах, че липсата на персонал и на кадри ще застраши сигурността. Железничарите в България правят чудеса. Просто не могат да ги правят без помощта на държавата", каза Михаил Рангелов. Липсата на инвестиции в инфраструктурата, недостатъчните мерки за безопасност, както и недофинасирането са сред причините за зачестяващите инциденти, смятат експертите. |
Още по темата: | общо новини по темата: 27 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важно за картите за безплатно пътуване в автобусите във Варна
13:11 / 17.01.2025
Тежка катастрофа на входа на Варна
17:06 / 17.01.2025
Завод-гигант край Варна ще произвежда ток
08:28 / 17.01.2025
Строят нов корпус и физкултурен салон във Варна
08:30 / 17.01.2025
Ново 20: Разведената Светлана Гущерова се обясни в любов на мъжа си
16:29 / 17.01.2025
Вижте какво става на Крайбрежната алея във Варна
15:24 / 17.01.2025
Съобщиха много лоша новина за голяма варненска болница
13:10 / 17.01.2025
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: