При повече от 3 часа закъснение на полета имаме право на парична компенсация. Но внимание, обезщетението не се изплаща автоматично!

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
10:00 / 12.08.2024
1289
Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки

Масови закъснения или дори отмяна на полети има в разгара на пътуванията през лятото. При повече от 3 часа закъснение на полета обаче можем да поискаме парична компенсация, но трябва ние да сме активната страна, защото паричното обезщетение не се изплаща автоматично. Това обясни Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център в ефира на БНТ.

"Ако причината за закъснението на полета е в контрола на авиокомпанията, то можем да поискаме компенсация. Тя зависи от разстоянието. За полетите, които са най-честите в ЕС - до 1500 км, тази компенсация е 250 евро. Тя е фиксирана на пътник, на билет. И малките деца имат право на подобна компенсация. Тя не се дава автоматично. Когато пристигнем на място и полетът има повече от 3 часа закъснение и решим, че искаме да потърсим правата си, трябва да се свържем с авиокомпанията и да попълним формуляр, който обикновено е на сайта на авиокомпанията. В рамките на 5-6 седмици е нормален срок за изчакване на отговор. Но трябва да попълним формуляра възможно най-бързо преди или след полета", каза Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център.

Тя обясни, че в Европейския потребителски център постъпват все повече жалби за закъснели и отменени полети.

"Потребителите трябва да си търсят правата си. Преди да тръгнем към летището трябва добре да се информираме дали има промяна в последния момент. Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки. Ако това не се случи, можем да си ги закупим сами, като запазим касови бележки за тези разходи. В последствие можем да ги претендираме на сайта на авикомпанията. Ако се наложи по-дълго чакане, например денонощие, авиокомпанията е длъжна да ни осигури и място за нощувка, както и да покрие разходите за превоз от и до хотела", уточни Соня Спасова.

Виж коментарите (0)

Още по темата (1071):
17.09.2024 Слънце, но без пясък? Как бреговата ерозия накара плажовете на Испания да изчезнат
17.09.2024 Панделиева: По морето след 31 август е пълна скръб, бизнесът вика "Къш бе! Аре да ви нема"
16.09.2024 Не прибирайте банските в дълбокия гардероб
16.09.2024 Британски ежедневник: Варна е един доста подценен морски град в Европа
15.09.2024 Ето какъв е трафикът по границите ни!
15.09.2024 Ето какво време ни очаква днес във Варна
Още новини от Национални новини:
Нов вариант на COVID-19 се разпространява с пълна сила в Европа, ...
Източногерманец: Опитахме да избягаме през България, но ахтополск...
Икономически съветник в БСК: Почти 1 млн. души получават пари на ...
Фармацевти в протестна готовност: Не сме съгласни с идеята за без...
Може ли бабата или дядото да сменят личния лекар на внучето си?
Отново интензивен трафик на някои от граничните ни пунктове


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).