При повече от 3 часа закъснение на полета имаме право на парична компенсация. Но внимание, обезщетението не се изплаща автоматично!

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
10:00 / 12.08.2024
1457
Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки

Масови закъснения или дори отмяна на полети има в разгара на пътуванията през лятото. При повече от 3 часа закъснение на полета обаче можем да поискаме парична компенсация, но трябва ние да сме активната страна, защото паричното обезщетение не се изплаща автоматично. Това обясни Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център в ефира на БНТ.

"Ако причината за закъснението на полета е в контрола на авиокомпанията, то можем да поискаме компенсация. Тя зависи от разстоянието. За полетите, които са най-честите в ЕС - до 1500 км, тази компенсация е 250 евро. Тя е фиксирана на пътник, на билет. И малките деца имат право на подобна компенсация. Тя не се дава автоматично. Когато пристигнем на място и полетът има повече от 3 часа закъснение и решим, че искаме да потърсим правата си, трябва да се свържем с авиокомпанията и да попълним формуляр, който обикновено е на сайта на авиокомпанията. В рамките на 5-6 седмици е нормален срок за изчакване на отговор. Но трябва да попълним формуляра възможно най-бързо преди или след полета", каза Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център.

Тя обясни, че в Европейския потребителски център постъпват все повече жалби за закъснели и отменени полети.

"Потребителите трябва да си търсят правата си. Преди да тръгнем към летището трябва добре да се информираме дали има промяна в последния момент. Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки. Ако това не се случи, можем да си ги закупим сами, като запазим касови бележки за тези разходи. В последствие можем да ги претендираме на сайта на авикомпанията. Ако се наложи по-дълго чакане, например денонощие, авиокомпанията е длъжна да ни осигури и място за нощувка, както и да покрие разходите за превоз от и до хотела", уточни Соня Спасова.

Виж коментарите (0)

Още по темата (1091):
21.11.2024 Варна се представя на най-голямото туристическо изложение в Източна
Германия
19.11.2024 Скъпите хотели във Варна масово предпочитани от нашенци и чужденци
19.11.2024 Община Варна се представя на три международни туристически изложения през ноември
07.11.2024 Изпращаме 2024 година като най-горещата в световната история
13.10.2024 Диня и розови домати през октомври? Това е резултатът от горещото лято
08.10.2024 Доброволци ще почистят плажа във Варна
Още новини от Национални новини:
Майки пропищяха в социалната мрежа: Децата им са били заплашвани ...
Адвокат за промените в ЗДвП: Не е ключов размерът на наказанието,...
МВнР с важно предупреждение към пътуващите за Румъния
Социолог: Дилемата "не бива" и "не може" блокира парламента
Военна техника тръгва по републиканските пътища
По искане на президента Радев: Конституционният съд образува трет...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).