Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
При повече от 3 часа закъснение на полета имаме право на парична компенсация. Но внимание, обезщетението не се изплаща автоматично!
Автор: Екип Varna24.bg 10:00 / 12.08.2024Коментари (0)1438
©
Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки

Масови закъснения или дори отмяна на полети има в разгара на пътуванията през лятото. При повече от 3 часа закъснение на полета обаче можем да поискаме парична компенсация, но трябва ние да сме активната страна, защото паричното обезщетение не се изплаща автоматично. Това обясни Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център в ефира на БНТ.

"Ако причината за закъснението на полета е в контрола на авиокомпанията, то можем да поискаме компенсация. Тя зависи от разстоянието. За полетите, които са най-честите в ЕС - до 1500 км, тази компенсация е 250 евро. Тя е фиксирана на пътник, на билет. И малките деца имат право на подобна компенсация. Тя не се дава автоматично. Когато пристигнем на място и полетът има повече от 3 часа закъснение и решим, че искаме да потърсим правата си, трябва да се свържем с авиокомпанията и да попълним формуляр, който обикновено е на сайта на авиокомпанията. В рамките на 5-6 седмици е нормален срок за изчакване на отговор. Но трябва да попълним формуляра възможно най-бързо преди или след полета", каза Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център.

Тя обясни, че в Европейския потребителски център постъпват все повече жалби за закъснели и отменени полети.

"Потребителите трябва да си търсят правата си. Преди да тръгнем към летището трябва добре да се информираме дали има промяна в последния момент. Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки. Ако това не се случи, можем да си ги закупим сами, като запазим касови бележки за тези разходи. В последствие можем да ги претендираме на сайта на авикомпанията. Ако се наложи по-дълго чакане, например денонощие, авиокомпанията е длъжна да ни осигури и място за нощувка, както и да покрие разходите за превоз от и до хотела", уточни Соня Спасова.



Още по темата: общо новини по темата: 1088
07.11.2024 »
13.10.2024 »
08.10.2024 »
01.10.2024 »
30.09.2024 »
28.09.2024 »
предишна страница [ 1/182 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Земетресения в България
Зима 2024/2025 г.
Катастрофи в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: