© | "От две години тези приемни показват своя добър ефект, защото те имат и функцията на консултативен орган. Надявам се, че през този летен сезон ще могат да играят ролята и на помирители, т.е. да помагат на хората да решат по-бързо и на терен споровете, които могат да възникнат с търговци. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) при откриването на приемна за туристи в к.к. "Златни пясъци" за сезона "Лято`2016". В събитието взе участие и заместник-министърът на икономиката Даниела Везиева. Тя заяви, че и през този летен сезон КЗП ще продължи да осъществява ефективен контрол по Черноморието, който през миналата година е довел до около 10% спад на нарушенията.
"Ние ще продължим да застъпваме всички онези инициативи, които са доказали своята полезност, защото и през миналия, а и от първоначалните данни от този сезон действително се наблюдава спад в общия брой нарушения в сферата на туристическия продукт. Длъжни сме да отстояваме и да продължаваме да задълбочаваме тази тенденция", добави Маргаритов.
От началото на сезона КЗП е извършила около 600 проверки на туристически обекти на територията на Черноморието, при които са констатирани около 30 нарушения или в около 5% от случаите, съобщи още Маргаритов. Той коментира, че това означава нов спад на общия брой нарушения на фона на миналата година, когато контролният орган е извършил над 3000 проверки и са констатирани около 350 нарушения.
Вече работят всички приемни на КЗП по морето. Потребителите търсят контакт с тях най-често за консултации. Маргаритов подчерта, че това е обнадеждаващо, защото показва, че хората се интересуват за правата си превантивно. Той потвърди, че консултации в приемните могат да получат и чуждестранни граждани, а след завръщането си в своята родина пък биха могли да подадат жалба в бюрата на Европейските потребителски центрове и КЗП да се намеси за решаването на възникнал трансграничен казус.
В събитието взе участие и Константин Арабаджиев, член на КЗП. |