Преди да започне строителството на новото пристанище обаче, разпадащата се естакада, която бележи на практика и държавната граница на Република България, ще бъде прехвърлена на община Шабла от частния й собственик, "Предприятие за проучване и добив на нефт и газ" АД. "Навремето, като са приватизирали, са продали "Нефт и газ" заедно с естакадата и на практика границата ни е частна. Аз съм говорил със собствениците да ни я върнат", заяви Бойко Борисов пред медиите.
Това, че Пристанище Варна ще управлява терминал не само извън Варна, но и извън Варненска област, няма да е прецедент. Дълги години портът стопанисваш терминала в Балчик, като постепенно успя да привлече достатъчно товарооборот за нормалното му функциониране. През 2006-а балчишкото пристанище беше отдадено на концесия и стана първото такова у нас, управлявано от частен оператор за срок от 25 години. Изпълнителният директор на Пристанище Варна Данаил Папазов не беше открит за коментар на бъдещата инвестиция, за която съобщи министър-председателят. Наскоро пак Бойко Борисов съобщи друга инициатива, свързана с оползотворяването на печалбата на порта. Той дойде лично във Варна, за да каже, че пристанището e новият спонсор на баскетболен отбор "Черно море".
Източник: в. Народно дело