Проблемите на БДЖ продължават: Кога ще има нови и по-бързи влакове?

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:08 / 06.08.2024
1458
Четири дни след като министърът на транспорта поиска смяна на ръководството на Националната компания "Железопътна инфраструктура" заради занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфрастуктурата - депозирани оставки няма. Днес Георги Гвоздейков коментира, че строящите се бързи линии у нас - вече не са бързи. А синдикати изразиха притеснение, че до Бургас ще може да се стига за 3 часа чак през следващото десетилетие, информират от БНТ.

Морален акт, оставен на тяхната съвест - така министърът на транспорта коментира поисканите оставки от ръководството на НКЖИ, но оттам и днес отказаха коментар, дали ще ги дадат.

Проблемите в железопътната инфраструктура са от години. До момента страната ни трябваше да разполага поне с една линия- тази от София за Бургас, която да позволява скорост от 160 км.

Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията: "Няма как, честно да ви кажа влаковете да се движат само със 160 километра в час, като технологията вече позволява един такъв влак да се движи с 300 км/ч."

Няколко години по-късно и няколко милиарда, усвоени по различни европрограми - линията все още не е факт.

"Съмнявам се, че до 2026 г. ще приключат. Те до 26-а гара София, тука мостовете на Елин Пелин, Костенец, Вакарел, съмнявам се, ако до 2030 г. стане - ще е успех", каза инж. Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите.

Транспортният министър отбеляза голям брой пропуснати възможности за развитие на жп инфраструктурата и липсата на стратегия - как това да се случва:

"Защото е ненормално да усвояваш, днес да кандидатстваш за проектите, да бъдат одобрени милиарди,а ти да не можеш да си оправиш за 5 години документите."

Гвоздейков заяви, че днес е отворена и последната процедура за нови влакове:

"Силно се надявам до средата на септември да подпишем абсолютно всички договори и България да има между 70 и 80 чисто нови влака."

С честите проблеми освен за пътниците, железницата не е привлекателна и като работодател, тъй като незаетите места са 1300.

Виж коментарите (0)

Още по темата (313):
06.09.2024 Празничният ден е като делничния: Влакове от и до Варна се движат с голямо закъснение
05.09.2024 Красимира Стоянова: Ситуацията с БДЖ не е добра, проблемите са натрупвани с години и не могат да се решат с вълшебна пръчица
05.09.2024 Влакът от Бургас за София закъснява с повече от 130 минути, след като локомотив се запали на гарата край морето
05.09.2024 Какво става? Отново огромни закъснения на влаковете от и за Варна
05.09.2024 Огромно закъснение на влака София-Варна тази сутрин
04.09.2024 Модернизация: Договорът за новите влакове е подписан, очакваме ги по родните релси до две години
Още новини от Национални новини:
Нов вариант на COVID-19 се разпространява с пълна сила в Европа, ...
Източногерманец: Опитахме да избягаме през България, но ахтополск...
Икономически съветник в БСК: Почти 1 млн. души получават пари на ...
Фармацевти в протестна готовност: Не сме съгласни с идеята за без...
Може ли бабата или дядото да сменят личния лекар на внучето си?
Отново интензивен трафик на някои от граничните ни пунктове


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).