Четири дни след като министърът на транспорта поиска смяна на ръководството на Националната компания "Железопътна инфраструктура" заради занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфрастуктурата - депозирани оставки няма. Днес
Георги Гвоздейков коментира, че строящите се бързи линии у нас - вече не са бързи. А синдикати изразиха притеснение, че до Бургас ще може да се стига за 3 часа чак през следващото десетилетие, информират от БНТ.
Морален акт, оставен на тяхната съвест - така министърът на транспорта коментира поисканите оставки от ръководството на НКЖИ, но оттам и днес отказаха коментар, дали ще ги дадат.
Проблемите в железопътната инфраструктура са от години. До момента страната ни трябваше да разполага поне с една линия- тази от София за Бургас, която да позволява скорост от 160 км.
Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията: "Няма как, честно да ви кажа влаковете да се движат само със 160 километра в час, като технологията вече позволява един такъв влак да се движи с 300 км/ч."
Няколко години по-късно и няколко милиарда, усвоени по различни европрограми - линията все още не е факт.
"Съмнявам се, че до 2026 г. ще приключат. Те до 26-а гара София, тука мостовете на Елин Пелин, Костенец, Вакарел, съмнявам се, ако до 2030 г. стане - ще е успех", каза инж. Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите.
Транспортният министър отбеляза голям брой пропуснати възможности за развитие на жп инфраструктурата и липсата на стратегия - как това да се случва:
"Защото е ненормално да усвояваш, днес да кандидатстваш за проектите, да бъдат одобрени милиарди,а ти да не можеш да си оправиш за 5 години документите."
Гвоздейков заяви, че днес е отворена и последната процедура за нови влакове:
"Силно се надявам до средата на септември да подпишем абсолютно всички договори и България да има между 70 и 80 чисто нови влака."
С честите проблеми освен за пътниците, железницата не е привлекателна и като работодател, тъй като незаетите места са 1300.