Проблемите на БДЖ продължават: Кога ще има нови и по-бързи влакове?

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:08 / 06.08.2024
1749
Четири дни след като министърът на транспорта поиска смяна на ръководството на Националната компания "Железопътна инфраструктура" заради занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфрастуктурата - депозирани оставки няма. Днес Георги Гвоздейков коментира, че строящите се бързи линии у нас - вече не са бързи. А синдикати изразиха притеснение, че до Бургас ще може да се стига за 3 часа чак през следващото десетилетие, информират от БНТ.

Морален акт, оставен на тяхната съвест - така министърът на транспорта коментира поисканите оставки от ръководството на НКЖИ, но оттам и днес отказаха коментар, дали ще ги дадат.

Проблемите в железопътната инфраструктура са от години. До момента страната ни трябваше да разполага поне с една линия- тази от София за Бургас, която да позволява скорост от 160 км.

Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията: "Няма как, честно да ви кажа влаковете да се движат само със 160 километра в час, като технологията вече позволява един такъв влак да се движи с 300 км/ч."

Няколко години по-късно и няколко милиарда, усвоени по различни европрограми - линията все още не е факт.

"Съмнявам се, че до 2026 г. ще приключат. Те до 26-а гара София, тука мостовете на Елин Пелин, Костенец, Вакарел, съмнявам се, ако до 2030 г. стане - ще е успех", каза инж. Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите.

Транспортният министър отбеляза голям брой пропуснати възможности за развитие на жп инфраструктурата и липсата на стратегия - как това да се случва:

"Защото е ненормално да усвояваш, днес да кандидатстваш за проектите, да бъдат одобрени милиарди,а ти да не можеш да си оправиш за 5 години документите."

Гвоздейков заяви, че днес е отворена и последната процедура за нови влакове:

"Силно се надявам до средата на септември да подпишем абсолютно всички договори и България да има между 70 и 80 чисто нови влака."

С честите проблеми освен за пътниците, железницата не е привлекателна и като работодател, тъй като незаетите места са 1300.

Виж коментарите (0)

Още по темата (332):
18.11.2024 Синдикатът на железничарите настоява за спешна среща с транспортния
министър
18.11.2024 Инж. Венцислав Славков, БДЖ: Работим за по-бързо и комфортно пътуване с влаковете
15.11.2024 Инж. Венцислав Славков: Променихме само разписанията, направихме всичко възможно регионите да бъдат осигурени с железопътен транспорт
08.11.2024 Транспортният министър: Инвестициите в жп инфраструктура надхвърлят 3 млрд. лева
07.11.2024 България ще получи 25 нови електрически мотриси "Шкода" до края на 2026 г.
31.10.2024 Високо напрежение около БДЖ. Пътник: Значи спираме БДЖ-то, да спрем и линейките, да спрем, автобусите и се връщаме на кон и каруца
Още новини от Национални новини:
Майки пропищяха в социалната мрежа: Децата им са били заплашвани ...
Адвокат за промените в ЗДвП: Не е ключов размерът на наказанието,...
МВнР с важно предупреждение към пътуващите за Румъния
Социолог: Дилемата "не бива" и "не може" блокира парламента
Военна техника тръгва по републиканските пътища
По искане на президента Радев: Конституционният съд образува трет...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).