Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Проф. Симеон Ананиев: В момента в БДЖ се получават милиони за изминати влак/км и най-печеливши са линиите, в които има един вагон и един локомотив
Автор: Екип Varna24.bg 14:11 / 22.11.2024Коментари (0)1465
© Фокус
България е една от малкото страни в ЕС, която не е либерализирала железопътния си пътнически транспорт и решението за предстоящото разделяне на БДЖ на три лота е една добра първа стъпка в реформирането на пътническия железопътен транспорт у нас. Това коментира в предаването "Утрото на фокус" на Радио "Фокус" с водещ Ася Александрова председателят на Клъстер "Зелен Транспорт" проф. д-р Симеон Ананиев.

Държавните железници са най-големият начин за преразпределение на обществени средства и неглижирането и нереформирането е изгодно за тези, които се страхуват да не изгубят много лостове за преразпределение и за усвояване на средства, смята експертът, като даде пример с това, че жп инфраструктурата у нас е в ужасно състояние, БДЖ е в ужасно състояние, но парите за тях са усвоени.

"Това е един от т.нар. бастиони, които властимащите и разпределящи средствата искат да запазят и го дават като социална политика – всички искат да дадат за хората, ама откъде ще дойдат парите и кой ще ги направи…? В момента в железниците се получават милиони в България за изминати влак/км, и най-печеливши за БДЖ са линиите, в които има един вагон и един локомотив, защото получава субсидия на влак/км и това се брои влак.“

Решението за подобряване на пътническия железопътен транспорт в България според проф. д-р Симеон Ананиев е в това да се допуснат повече участници в пътническите железопътни превози по подобие направеното в товарни превози, като създаването на вътрешна конкуренция ще даде възможност за развитието на пазара в добра посока. Разделянето на железопътния пътнически транспорт на три лота, предложено от Министерство на транспорта, е въпрос на експертна оценка и стъпка в правилната посока, като според него е добре да се създаде и обществен съвет, в който да участват всички заинтересовани страни, да изразят своите становища и да се премине към следващата стъпка – взимането на добре обосновано решение за развитието на железопътния пътнически транспорт у нас.  

Друга възможност е отдаването на концесия на жп линиите, посочи още той: "Ако направим концесия на жп линията, има възможност за участие в Програмата за свързване на европейските столици, т.е. високоскоростният влак, който вече по проект е стигнал до Букурещ и трябва да мине и през София. И по-добре е това да стане по-рано, по-експресно и най-вече да бъде насочено към хората.“



Още по темата: общо новини по темата: 346
28.01.2025 »
21.01.2025 »
14.01.2025 »
13.01.2025 »
06.01.2025 »
15.12.2024 »
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Обвиниха Лена Бориславова във фалшификация на документи
Бюджет 2025
Природни стихии
Енергийна криза
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: