ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Програма за 12 млрд. лв. предвижда довършването на АМ "Хемус", "Струма" и "Черно море" | ||||||
| ||||||
Правителството обяви тази седмица програма за 12 млрд. лв за довършването на АМ "Хемус“, "Струма“ и "Черно море“, нови четири или пет моста на р. Дунав, два или три тунела под Стара планина. Програмата ще бъде предшествана от анализ какво е реалистично да се изгради. "Правителството трябва да подготви сериозна инвестиционна програма за цялата транспортна система – говори се за автомагистрали, но не чуваме за нито един от ЖП проектите, които са приоритет и за България и за Европейския съюз.“ Инфраструктурата е важна, но тя е част от транспортната система, която трябва да бъде ефективно балансирана, каза Мутафчиев. Необходимо е да се обърне внимание на железопътния транспорт – заради неговата важност не само за България, но и за ЕС – но не само като пътища, а и като подвижен състав. Скорости до 160 км/ч по железопътни линии в България – какъвто проект обяви Европейската комисия за важните линии в континента – са възможни и са били залегнали в споразумение на балканските държави. "За съжаление след 2011 г. работата по това споразумение спря.“ България има линия за 160 км/ч между Пловдив и Свиленград от близо 7 години, но няма влак, който да се движи по нея, напомни Мутафчиев. "НКЖИ е задължена да поддържа линията, но няма превоз, който да плаща за услугите... Това е част от политиката, където трябва да се балансират проблемите.“ Държавата трябва да има и добра идея как и кога ще финансира тези проекти, за да не плащат данъкоплатците сметката за тези проекти, каза Мутафчиев и даде за пример изпуснатите възможности за финансиране на АМ "Хемус“, след като правителството през 2012 г. не е успяло да защити значимостта на пристанище Варна пред ЕС. България трябва да работи заедно със своите съседи за подобни големи проекти, смята Мутафчиев. Заедно с Турция и Румъния проект като АМ "Черно море“ може да е много повече от скоростен път между Бургас и Варна, а и открива възможности за различни начини на финансиране извън чисто държавното. По подобен начин връзката между АМ "Струма“ и АМ "Тракия“ – проектът за магистрала "Рила“ – трябва да включва и Северна Македония. Ако има необходимост за увеличаване на връзките между България и Румъния, изграждането на нови мостове през р. Дунав– или други начини на транспорт – е добра идея, особено ако се свързва с транспортната връзка север – юг в Европа. Но това трябва да включва и подобряване на свързващата пътна инфраструктура, смята Мутафчиев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 333 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/56 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 07.01.2022 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Meteo Balkans пусна пълна прогноза за времето за декември, снегът идва!
18:50 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (457) | 14% | |
Не се справи (640) | 19% | |
Пълна трагедия (1770) | 53% |