ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Пътните строители спират с ремонтите, ще съдят държавата, а ние ще плащаме | ||||||
| ||||||
След 1 юли пътните фирми ще издадат изпълнителни листове и ще поискат дължимите си суми за извършени в срок и качествено ремонти, тъй като според подписаното със служебния регионален министър Виолета Комитова всички дължими суми трябва да бъдат изцяло платени до 30 юни. Като компаниите ще поискат освен забавените главници и лихви в размер на 10 на сто, както и допълнително заплащане за пропуснати ползи и нанесени щети. По този начин бюджетът и данъкоплатците ще бъдат ощетени с между 150 и 200 млн. лв. Извън дължимите към момента 520 млн. лв. за извършени вече ремонти, държавата дължи и още 1,2 млрд. лв. за започнати 270 участъка, по които в момента се работи. Освен това пътните фирми ще подадат и сигнал до прокуратурата за създаване на документ с невярно съдържание от членовете на междуведомствената група и нанасяне на щета на бюджета с особено голяма сума. Пътните компании бяха категорични, че са извършвали текущи ремонти и посочиха за пример технологията за студено рециклиране на асфалта, при която се разрушава старият асфалт и от него се прави нов. Това е текущ ремонт, тъй като не променя проектант скорост на пътя, габаритите или класа, обясни изпълнителният директор на ББКП инж. Лазар Лазаров. Още повече, че и новите договори за текущ ремонт и поддръжка, подготвени от настоящото правителство, съдържат същите дейности, които са и по старите контракти и за които се твърди, че са незаконни, посочи Чанков. И допълни, че просто в бюджета няма пари и затова управляващите са решили да не плащат на фирмите. Зам.-председателят на ББКП инж. Живко Недев посочи, че при текущия ремонт гаранциите са по-длги и цената по-ниска за възложителя. И даде пример, че една дупка се кърпи срещу 26 лв. за кв. м с 6 месеца гаранция, а превантивният ремонт се извършва при 16 лева за кв. м за и 3 години гаранция. От ББКП подчертаха, че при незаконно строителство обектът веднага се затваря и трябва да бъде приведен в първоначален вид. С други думи - да се затворят 79 на сто от ремонтираните 906 пътни участъка и да се върнат в първоначалния им разбит вид. Още повече, че държавата поне на 4 пъти е признала извършените дейности за законни - чрез анексите, подписани от Комитова, чрез решение на НС, чрез новите споразумения с настоящия кабинет и включително и с вчерашния доклад, в който се казва, че изготвилите доклада нямат компетенцията да определят както е текущ и какво основен ремонт. Докладът е пълен с лъжи, категорични са от бизнеса. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 16.06.2022 г.
-2
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
И във Варна удължиха ваканцията на учениците
12:49 / 23.11.2024
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
НИМХ предупреди варненци: Опасно време днес!
08:44 / 23.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (457) | 14% | |
Не се справи (640) | 19% | |
Пълна трагедия (1769) | 53% |