ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Радослав Рибарски: Фокусът ще е насочен към събиране данъците на "Лукойл" в България | ||||||
| ||||||
Предложението да се отмени дерогацията в рамките на 7 дни е невъзможно, това заяви премиерът Николай Денков, относно дерогацията на вноса на руски петрол и задълженията на “Лукойл" към хазната. Знаем, че темата отприщи много коментари на икономисти, на експерти, отпадането на тази дерогация не се приема еднозначно. Г-н Рибарски, вие как гледате на ситуацията? Ситуацията придоби развръзка, която, според мен, ще гарантира сигурността на доставките, а от друга страна държавата ще съумява да събира данъци от рафинерията, които отново да бъдат в полза на обществото. Това беше и целта от самото начало на правителството, законодателните промени. И виждаме, че се продължава в същата линия. Много неща се изприказваха и по дерогацията, и от експерти, но ние твърдяхме, че има реален риск от сътресение на доставките на суров нефт. И се радваме, че се стига до тази развръзка, която ще наблегне на това да се събират данъците от “Лукойл". Тоест, вие разчитате на това, че до края на годината, както обясни премиера, се надявате “Лукойл" да си внесе всички пари от данъците? Ами да, данъците са си дължими, по ясни разпоредби и регламенти, разписани са от законите и следим това да не се променя и да си бъдат издължени в срок. Тези данъци отиват и в хазната, така че те са част от всички разчети по бюджета, който също ще бъде гласуван скоро. Академик Денков обаче каза нещо много важно: “Важно е тези пари, за които говорим в момента, парите от данъците да влязат в бюджета по правилния начин". Може ли да ни разясните как точно се очаква да се случи това, има ли прозрачност на всичко това, което се случва и очаквате да се случи, кой и как ще следи? Досега имаше регламент, и въпросните свръхпечалби бяха фиксирани на 33%, които да отиват в хазната. След промените в Закона, касаещи дерогацията, този процент беше увеличен на 50%, освен това се дължи и корпоративния данък на генерираната печалба. Така че това са към момента разписаните законови текстове, които предполагат не малък ресурс - 50% според тази вноска солидарна, която трябва и авансово вече да се отчислява. И именно това конкурентно предимство, което се дава на “Лукойл" с възможността от дерогацията да се защити интереса на държавата през тези данъчни мерки. Г-н Рибарски, политиците, седнахте така на масата за преговори, за да се обсъди точно какво да се прави. Знаем от ГЕРБ настояваха за отнемането на дерогацията. Кой е основните проблем, според вашата партия? Заговорихте за доставки на алтернативен петрол, как ще бъдат осигурени? Правилно ли съм разбрала, че това е един от основните проблеми, според вас? Да, логистиката около смяна на доставките на суров петрол касаят и самата технология по преработка на този петрол. Това са основните ни опасения, в единия случай суровината идва за около една седмица или по-малко от седмица, в другия случай може да отнеме и месец. И това в сегашната ситуация, виждате, че когато избухна и войната в Израел, също основните коментари бяха дали ще бъдат засегнати и доставките на петрол. Така, че целият свят в момента се стреми към осигуряване на доставките, енергийната сигурност е на първо място, когато разглеждаме този въпрос. И спецификата е, че в момента доставките се осъществяват в акваторията през Черно море. Именно това за нас е основно опасение, че ако бъдат нарушени доставките може да се стигне до сътресение на пазара на горива. Това е в основата на отстояваната позиция към момента. И виждаме, че за в бъдеще фокусът ще е към това да бъдат отстоявани и събирани данъците от дейността на "Лукойл" в България, която според дерогацията, вече всичко ще се отчита в България. А според вас, какви са другите възможни алтернативи? Споменахте за Черно море, че към момента се осъществява през Черно море, но имате опасения. Какви, според вас, могат да бъдат алтернативите? Да, опасенията са от забавяне и нарушаване на доставките, поради това, че трябва да се мине през Босфора, там има забавяне. Вече е въпрос на самата рафинерия, освен това да подсигури дългосрочно договори на алтернативни доставки, застраховките на тези доставки. Това е процес, който изисква време и именно затова е заложен плавен преход в рамките на 12 месеца, който да се следи, да има ясно разчетени отношения на руски нефт и алтернативни доставки и този процес за нас трябва да върви плавно, за да се подсигуряват именно заместването на един вид суровина с друг. Както от логистична гледна точка, така и от технологичен процес. Забавянето на дерогацията до какво ще доведе? Това няма ли да доведе до едно отлагане просто на по-късен етап нещата да се случат? Колкото по-късно стане, толкова може би, по-добре за нас като потребители? Най-късния период, който беше разписан, когато се преговаряше с Европейската комисия беше декември месец 2024 г., сега този период е изместен до октомври месец 2024 г., но с ясен план-график. Ние такъв план-график предлагахме и на предишното Народно събрание, който да се следи. Сега вече има разписани и проценти, според които да се преминава към друг вид нефт и това съобразно графика да се следи. И ако има изоставане, вече ще трябва да се предприемат мерки, защото дерогацията така или иначе е срочна. Г-н Рибарски, икономиката ли тук остава на заден план на България или политиката изпъква и е водеща? На преден план трябва да извадим именно сигурността. Това е, на заден план ще се опитваме нищо да не изостава и в паралел да се движи както енергийната сигурност, така и събираемостта на данъци. И това е в основата на всички действия, които сме предприели до момента. Дерогацията, основната й цел е плавно преминаване и този процес да не предизвиква сътресения, защото освен в България, това ще окаже влияние и в целия регион. И ние се стремим да не изоставаме в именно този разписан график. Това ли са общо взето коментарите в Комисията по енергетика,? Какво друго чувате от вашите колеги, от други партии? Дерогацията се разглежда в Комисията по икономика. Аз не см бил на дебатите й там, но именно с колегите обсъждаме тези опасения подсигуряване на доставките. Да, говоря за вашата комисия какво се говори? В комисията този въпрос не е разглеждан. Дерогацията се разглежда в Комисията по икономика. Но това, което с колегите обсъждаме е как ще се подсигурят именно доставките и безпроблемната работа на рафинерията, защото там процесът не бива да спира. И именно това е в основата на предприетите действия в момента. Все пак въпросът е пряко засегнат. |
Още по темата: | общо новини по темата: 229 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/39 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Вдигат цената на водата във Варна от 1 януари 2025 г.
11:27 / 26.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: