Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Разгледаха варианти за трасе на недоизградения участък от АМ "Хемус"
Автор: Екип Varna24.bg 15:37 / 13.03.2014Коментари (0)6396
©
Министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и изпълнителният директор на НКСИП Асен Антов обсъдиха с членовете на Консултативния съвет на МРР предпроектните проучвания за доизграждане на АМ "Хемус".

На пресконференция след заседанието министър Терзиева представи резултатите от предпроектните проучвания и разгледаните варианти за трасе на недоизградения участък от магистралата.

Министърът подчерта, че изграждането на АМ "Хемус" е приоритет, заложен в програмата на правителството. В духа на прозрачността на работата на кабинета, МРР представя публично и своевременно на заинтересованите страни информация за планираните големи инфраструктурни проекти. Терзиева информира, че представените днес варианти за трасе ще бъдат предмет и на обществено обсъждане, като част от процедурата по ОВОС.

Доизграждането на АМ "Хемус" ще окаже позитивно влияние върху развитието на три от районите за планиране на България - Северозападен, Северен централен и Североизточен. Общият брой на населението, което ще се възползва пряко от подобрената инфраструктура е приблизително 2,9 млн. души, посочи регионалният министър.

Извършената през 2013 г. актуализация и допълване на предпроектните проучвания позволява оставащата част от проекта да бъде поставена на солидна база и да бъде осигурена надеждната му реализация. Направено е проучване на 4 алтернативи за трасета, уточни министърът. След извършен анализ са изследвани задълбочено два реалистични варианта, които представихме детайлно днес на Консултативния съвет, обясни Терзиева. Това са "подобреният син вариант", който преминава на равно разстояние между Плевен и Ловеч, и "зеленият вариант", който върви по трасето на съществуващия път І-4.

В резултат на технически, финансов, социално-икономически и екологичен анализ е предложен така нареченият "син подобрен вариант", разясни министърът. Отчетени са нормите за опазване на околната среда и е избегнато засягането на защитени зони и територии. Основно преимущество пред другия вариант е и едновременното обслужване на максимален брой населени места и съкратеното време за пътуване.

Индикативният бюджет за изграждането на избрания вариант е 1,5 млрд. лв. без ДДС.

Оставащата за доизграждане част условно е разделена на 8 участъка, които да се възлагат за проектиране и строителство. Самите участъци са групирани в 3 приоритетни етапа, а именно от Ябланица до връзката Плевен-Ловеч (около 60 км), до Велико Търново (около 85 км) и до Белокопитово (около 110 км).

В края на 2013 г. стартирахме търговете за проектиране на първия етап от проекта, а именно 60-те км от Ябланица до връзката Плевен-Ловеч и за изготвяне на ОВОС за трасето. През второто тримесечие на 2014 г. ще се проведе процедурата и за възлагане проектирането на втория етап, припом

©
ни Десислава Терзиева.

В заключение министърът увери, че АМ "Хемус" е приоритет на правителството по отношение развитието на транспортната инфраструктура и е ключов за социално-икономическото развитие на цяла Северна България. Подготовката на проекта върви по план. Нито за ден не сме спирали работата по подготовката на АМ "Хемус", увери Терзиева. Целта е през 2016 г. да имаме готовност да започнат строителни работи, при осигуряване на финансиране.

Изпълнителният директор на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" Асен Антов каза, че вече е избран изпълнителят за ОВОС на проекта. Ако се наложат промени в рамката на процедурата по ОВОС ние ще имаме достатъчно време и възможности да ги отразим в процеса на проектиране, допълни той.

Очакваме до края на месеца да имаме избран изпълнител за проектиране на първия етап, съобщи Асен Антов. До края на 2014 г. ще бъдат направени публични представяния на точното трасе, както и на вариантите за пътни възли за участъка Плевен-Ловеч, допълни той.

На въпрос на журналисти свързан с възможността за финансиране чрез публично-частно партньорство, Терзиева отговори, че на този етап няма подадено заявление за интерес от страна на частен партньор, защото няма достатъчен трафик. Министърът уточни, че ако има интерес от инвеститор може да бъде подадено официално заявление за интерес за концесиониране в МРР.



Още по темата: общо новини по темата: 260
08.11.2024 »
05.10.2024 »
06.08.2024 »
11.07.2024 »
02.06.2024 »
12.05.2024 »
предишна страница [ 1/44 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Бойни спортове
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: