Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Решаваме до 90 дни спорове с търговци без съд
Автор: Екип Varna24.bg 09:50 / 18.05.2015Коментари (0)743
©
Споровете между потребители и търговци по повод продажба на стоки или предоставяне на услуги ще могат да бъдат решавани до 90 дни без да се влиза в дълги и скъпи съдебни процедури, съобщава "Монитор". Това предвиждат промените в Закона за защита на потребителите, които са внесени в Народното събрание. Алтернативното решение на споровете ще става в помирителни комисии и няма да струва абсолютно нищо на двете страни освен пощенските разходи за изпращането на всички документи по случая, уточни зам.-председателят на Комисията за защита на потребителите Константин Райков.

Освен това страните не са задължени да ползват услугите на адвокат или юрист. Предстои да бъдат създадени от началото на следващата година пет специализирани помирителни комисии в секторите енергетика, водоснабдителни и канализационни услуги, електронна търговия и съобщения, транспорт. Ще има една обща комисия, а освен това ще действа и съществуващата досега обща комисия по Закона за платежните системи. Общата помирителна комисия ще бъде председателствана от представител на КЗП, страните по спора - от потребител и търговец. В специализираните комисии потребителят ще се представлява от представител на комисията, а търговецът от браншовата организация, в която той членува и ще бъде председателствана от представител на съответния орган. Например ако става дума за телекомуникации, това ще бъде представител на Комисията за регулиране на съобщенията.

Администрацията на процеса е от страна на Комисията за защита на потребителите, като решаването на проблемите ще става доста по-бързо и евтино.

Докато продължава процедурата в помирителната комисия, давностният срок за предявяване на съответното възражение или жалба ще спира да тече. На практика фактът на иницииране на алтернативно решение няма да доведе до загуба и възможност на потребителя да потърси правата си и по съдебен път, уточниха от КЗП. Целта е повече размяна на писмени доказателства - жалба, възражение, отговор на жалбата, а след като се разменят тези книжа, в срок от три месеца помирителната комисия трябва да излезе със споразумително споразумение, което следва да се приеме от едната или другата страна.

Най-много жалби в потребителската комисия има в сферата на телекомуникациите с акцент мобилни услуги. Следва търговията на дребно - там, където има елементи на промоции, отстъпки и намаления, които търговците предлагат. Освен разминаване между рекламираното намаление и действителната отстъпка често се случва промотираните стоки изобщо да липсват в магазина. Голяма група оплаквания постъпват и в сферата на финансовите услуги, най-вече при бързите кредити, уточни председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

Предстои от БНБ да предоставят на комисията списък на всички банки и други финансови институции, които се занимават с кредитиране, за да се изискат от тях общите условия на договорите и те да бъдат проверени за неравноправни клаузи.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Рокади в ДПС
Природни стихии
Зимни спортове
Издирват 13-годишно момче със Синдром на Даун в Старозагорско
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: