ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Родни болници изписват фиктивни хоспитализации на пациенти и точат НЗОК | ||||||
| ||||||
Само при проверка през декември 2023 г. е установена отчетена, но неизвършена дейност в болница на територията на РЗОК Благоевград. Става въпрос за 13 пациенти, които реално не са хоспитализирани и лекувани от лечебното заведение. Пациентите са оказали съдействие на контролните органи, като са декларирали писмено, че не са провеждали лечение, допълва министърът. При същата проверка е извършен и внезапен контрол в лечебното заведение за наличието на пациенти по време на хоспитализацията им там и е установено отсъствие на 12 пациенти. Според здравното министерство фиктивни хоспитализации са установени в болници на територията на РЗОК София – град, РЗОК Пловдив, РЗОК – Пазарджик и РЗОК – Благоевград. Проверки са установили, че някои от болниците не разполагат с нужната апаратура или специалисти, за да извършат определени клинични пътеки, които са отчели. Само за последните 4 месеца на миналата година контролните органи на НЗОК при извършени проверки са установили, че болници са получили суми без правно основание в размер на близо половин милион лева. Издадени са заповеди за налагане на санкции за 16300 лева и предстои да бъдат издадени заповеди за санкции за общо 72 броя истории на заболяването. Министърът посочва, че вече е утвърдена процедура за реда и начина за осъществяване на контрол от длъжностни лица – служители на НЗОК и РЗОК по постъпили жалби и сигнали. В нея е предвидено, че при посочен в жалбата подател, проверяващите трябва да се свържат с него, като се изготвя протокол, в който се описва на кратко казуса. Хинков напомня, че новото мобилно приложение "еЗдраве", увеличава значително възможността пациентите да контролират здравната система и да я предпазва от източване. Всеки потребител има възможност да активира получаване на известия, като по този начин ще бъде своевременно информиран за нови записи в пациентското му досие като издадена рецепта, направление, готов резултат от изследване и т. н. НЗОК инициира среща за реализиране на възможността гражданите да получават СМС в реално време за всяка отчетена за тях медицинска и дентална дейност, заплатена от касата. Предложено е чрез мобилното приложение "еЗдраве" да има техническа възможност за уведомяване на гражданите в реално време за извършените им в лечебните и здравни заведения дейности. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят една от най-натоварените улици във Варна заради ремонт
12:49 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:03 / 27.11.2024
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Благомир Коцев: Ако видите такива случаи, моля веднага сигнализирайте
17:50 / 27.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: