© Varna24.bg | | БГ фирми масово регистрират румънски автомобили у нас. Врътката е продължение на старата схема, при която нашенци записваха на свое име чуждите коли, за да може да плащат истинските им собственици данъци.Репортерска проверка на "Монитор" установи, че продължава масовата регистрация на румънски автомобили в Добрич. Практиката продължава вече 4 години.
"Спряха регистрацията на физически лица, защото когато един добричлия регистрира кола на свое име, после пък я продаде на румънеца, трябва да дойде при нас за отчисляване на автомобила. Ние предаваме информацията в централата на румънските власти и те вече започват да действат румънеца по техните си закони. А сега автомобилът се регистрира на фирма, после фирмата издава пълномощно на румънеца, с което той управлява автомобила", разкри новата схемата източник на вестника от КАТ.
Всеки ден поне по 10-15 подставени лица регистрират румънски автомобили на български фирми. Тарифата за регистраторите вече е скочила от 50 на 100 лв. По всяка вероятност регистраторът отново взема по 50 лв. на автомобил, останалите 50 лв. отиват при фирмата, коментират запознати. Не е ясно каква е тарифата на организатора посредник.
Подставените лица пречат на нормалните хора да си регистрират личния новозакупен автомобил, жалват се потърпевши граждани. Всяка сутрин близо 70-80 души заформят дълги опашки пред двете гишета в КАТ - Добрич. Регистраторите работят по двойки - единият чака на опашка за застраховка и екотакса, другият пък е на стратегическа позиция пред гишетата, където се издават номерата за пълен пакет документи. Тъй като подставените лица регистрират по няколко румънски автомобила на ден, повечето от тях подготвят пакетите документи предния ден, за да могат на следващия да успеят с няколкото регистрации и минаването през канала.
Румънците сами си вкарват коли втора употреба от Германия, Италия, Франция. След това се свързват с местен посредник, който пък от своя страна разпределя регистраторите по автомобили. Регистрирането на кола в северната съседка излиза около 3000 евро, а у нас това коства между 500 и 600 лв., в зависимост от годината на производство на колата. В цената са включени екотакса, регистрация, номера, "Гражданска отговорност". След като регистрацията е направена от българската фирма, тя издава генерално пълномощно на румънеца, вписва се румънецът като ползвател и той си кара автомобила там.
Всяка седмица в КАТ - Добрич се получават преписки от румънска страна за станали ПТП-та или други нарушения на закона, станали с автомобили, собственост на граждани от България, управлявани от румънци.
"Не можем да спрем тази практика, защото законът го позволява. Единственото хубаво нещо от новата схема - да се регистрират коли на фирми и румънците да управляват с пълномощно, е, че данъците трябва да се плащат тук, в България", коментираха служители от КАТ. |