На инвестиционния пазар за второ поредно тримесечие се наблюдава оптимизъм по отношение на приключване на сделки, сочи още анализът на компанията. Сделките през периода надхвърлиха 115 милиона евро, което представлява значимо подобрение както спрямо предходното тримесечие, така и спрямо същия период на 2010 г.
Най-значима бе продажбата на Mall of Sofia на стойност от близо 105 милиона евро. Другата инвестиционна сделка на пазара през този период бе за ритейл парк в Стара Загора на стойност 11 милиона евро.
Доходността от търговски площи остава непроменена за четвърто поредно тримесечие - около 9%. Въпреки това инвестиционният интерес на този етап остава сравнително скептичен и фокусиран главно върху първокласните площи - ритейл паркове и молове, с добри резултати за последните месеци и със стабилни доходи.
Търговските площи, които се строят в момента в страната, са около 237 000 квадрата Aко всички молове в строеж бъдат завършени, общата търговска наличност в страната ще нарасне с 42% и ще възлиза на общо 800 000 кв. м или 107 кв. м на 1000 души от населението.