Бъдещето на държавните железници зависи от това, което ще се случи с "Товарни превози", посочи Владимиров и допълни, че ако компанията не се продаде, и то на цена от около 200 млн. лв., ще се наложи извършването на бърза реформа. Това би бил доста рисков вариант, предвид изгледите именно БДЖ да се превърне в основен обект на нападки при предизборните кампании догодина.
Ръководството на железниците се движи по оптималния път за заздравяването на компанията, твърдят от дружеството. Очаква се до края на годината планът за балансиране на оперативните разходи да заработи. Оперативните загуби за първото полугодие са 9 млн. лв. при 22 млн. за същия период на миналата година. За сравнение през 2009-та обемът на загубите е бил близо70 млн. лева.
След сключеното споразумение с финансовия и транспортния министър Симеон Дянков и Ивайло Московски, компанията ще продължи да получава месечната държавна субсидия за покриване на кредитните си вноски срещу предоставянето на имотни активи и ограничаване на "източването" чрез кражби на гориво и безбилетни пътувания. Общият обем на спестените средства ще е близо 8 млн. лева, като затегнатият контрол ще бъде въведен след спешни нормативни корекции, които ще станат факт наесен.