Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Салони за разкрасяване предлагат "безплатен“ масаж за наивни красавици
Автор: Екип Varna24.bg 11:37 / 14.11.2019Коментари (3)4975
©
Салони за разкрасяване в Пловдив и в София предлагат "безплатен“ масаж за наивни красавици. Дори интелигентни момичета като приятелката ми, попаднаха в капана, каза пред Нова телевизия млада дама, пожелала от водещият да не разкрива самоличността й, за да не злепостави своята позната пред нейните близки.

"Служителите събирали личните карти за договор. Приятелката ми питала защо“, добавя тя.

Така приятелката й се сдобива със стоков кредит, който да покрие покупката на скъпите кремове. Той е за 1300 лева, но ако не се плаща навреме, бързо тръгва нагоре, защото е с растяща лихва. Какво се е случило, жената осъзнава едва след като напуска салона за красота в Пловдив и предупреждава приятелката си, че също е препоръчана. 

"Естествено обаждането от козметичното студио не закъснява. Много настоятелно и на мен звъняха, но им казах, че това, което правят, граничи с измама“, разказва приятелката на измамената.

Проверка показва, че марката козметика, която се предлага на клиентите, има бази в София и Пловдив. Дистрибуцията започва първо в столицата, но след като схемата става печално популярна, бързо се измества към града под тепетата. От студиото за красота твърдят, че не прилагат агресивни търговски практики. 

"Това е лично решение. Нашата задача не е да ви бутаме чанта с продукти, а да покажем това, което компанията предлага и всеки да прецени дали желае. Ако на дамата й харесва, може да си го закупи“, каза управителката на салон за красота в Пловдив. 

В Комисията за защита на потребителите вече са постъпили много сигнали. Започнала е проверка. Първият въпрос е има ли подвеждаща информация в договорите, които фирмата предлага на клиентите. 

"Неравноправни клаузи не са открити, не се прилагат нелоялни или агресивни практики, поради което не можем да развалим договора“, уверява Игнат Арсенов от Комисията. 

Проверка е направена и с таен клиент, който е тествал процедурите на място. Не са прилагани агресивни търговски практики. За разлика от Комисията за защита на потребителите обаче адвокат Александър Масларски открива редица административни нарушения. 

"По отношение на потребителските права е налице агресивна търговска практика, която се изразява в тези настойчиви телефонни повиквания. Когато се премълчава съществена информация, когато се съобщава на потребителя неверни факти, може да се говори за заблуждаваща търговска практика. Злоупотреби има и при използване на личните данни, категоричен е той. 

Потребителите са принуждавани да споделят лични данни на свои приятели. В замяна на това им обещават безплатна или по-евтина услуга и продукти. Негласно съществуват много канали, по които в маркетингови компании постъпват лични данни по незаконосъобразен път. 

Безплатната компютърна диагностика представлява лесен начин да ви промиват мозъка, твърдят във форумите потърпевши. Така ловко си подбират думите, че ерудирани жени, каквато е моята позната, до последно не разбират за какво става въпрос, казва дамата, подала сигнала.

"За да попаднат в капана, върху потребителите се прилагат манипулативни техники. Всяка стъпка е внимателно подбирана“, категоричен е маркетинговият експерт Георги Малчев. 

"Проблемът е натиска върху хората да действат в среда, в която не могат да съберат допълнителна информация. Попадаш в обстановка, която ти създава усещането за експлозивност и е много трудно да не се повлияеш“, добавя той.

От фирмата твърдят, че не използват манипулации. Има ли право потребителят да развали договора за 1300 лева и да си получи парите обратно?

Когато сме пазарували извън търговски обект, имаме право да върнем стоката в срок от 14 дни след получаването, обясниха юристи.

Така едновременно с договора за покупка на кремовете се прекратява и стоковият кредит. Ако търговецът откаже да развали договора в рамките на тези две седмици, на ход отново са контролните органи. Комисията за защита на потребителите може да наложи санкция на търговеца и да съдейства на потребителите да му бъдат върнати парите.

При такива продажби търговецът трябва да ни предупреди, че имаме право на отказ. Ако го премълчи, тогава срокът за оспорване се увеличава с една година. Ако обаче изпуснем законовия срок от 14 дни оставаме и с кредитите, и със задължението да изплатим кредита.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Не приемай подаръци от непознати. Капан е.
+1
 
 
А сега след като е разкрита схемата,ще има ли хора зад решетките?Или отново:Няма такава държава:
на 14.11.2019 г.
0
 
 
А кой им е виновен, че подписват нещо без да го прочетат????
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: