Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Шофьор на автобус само след спецкурс
Автор: Екип Varna24.bg 09:56 / 28.06.2011Коментари (0)1665
© Varna24.bg
Обучението на водачи на автобуси и камиони може да стане отговорност на браншовите организации в транспортния сектор. Това съобщи председателят на транспортната комисия в парламента Иван Вълков. Друга възможност е превозвачите да се нагърбят и с издаване на разрешителните за експорт и за транзитен транспорт през наша територия. По този начин ще се избегнат и случаите от минали години, когато превозвачите са недоволствали от постигнатите споразумения с южните ни съседи. Транспортната камара би могла да се занимава с дейностите, които не подлежат на пряк държавен контрол или отговорността е смесена. Единствено издаването на лицензи за превозвачите ще се върши от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", поясни Вълков. Според него сега регулацията в транспортния бранш е силно централизирана и през годините превозвачи протестираха, че за получаване на един или друг вид разрешение трябва да изминават стотици километри с всяка кола поотделно.

Още след трагедията на магистрала "Тракия", довела до смъртта на осем пътници, пътували с фирмата "Интуртранс", шефът на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски заяви за "Монитор", че по примера на западните браншови организации е редно именно от сектора да гарантират за качествата на превозвачите и да следят за нивото на безопасност и за съдържанието на предлаганата услуга.

Красимир Георгиев, шеф на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ) каза, че 15-те часа кормуване за получаване на категория за професионален шофьор са опасно малко и нито един водач не научава какво означава да возиш пътници. Според Георгиев дори браншът да получи правото да обучава по европейски методики бъдещите водачи на камиони и автобуси, фирмите, които се заемат с това, трябва да са с минимум 8-10 години опит като инструктори, за да получат такъв лиценз.

Предложението на транспортната комисия ще бъде представено на заседание на работната група с широко участие на представители на бранша, която бе сформирана от министъра на транспорта непосредствено след катастрофата. В групата ще се обсъждат промени в законодателството, които да доведат до трайно повишаване в сигурността на пътниците.

37 автобуса потенциални убийци са спрели от движение на пътя инспекторите от ИА "Автомобилна администрация" съобщиха от транспортното министерство. От началото на засилените проверки на 20 юни досега са проверени 3167 автобуса, съставени са 374 акта. Най-честите нарушения са спукани спирачни дискове; износени гуми; просрочено време за управление от водачите; непреминат годишен технически преглед. Благоевград продължава да води с 45 акта, след него е Варна с 26 повредени коли, а в групата на тези с над 20 дефектни автобуса са още Велико Търново, Перник, Пловдив, София и Стара Загора.

Източник: в. "Монитор"




Още по темата: общо новини по темата: 8
04.03.2016 »
30.03.2012 »
20.07.2011 »
05.07.2011 »
02.07.2011 »
20.06.2011 »
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: