Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ще пострадат ли клиентите? ЕК въведе задължителна антивирусна програма за всички автомобили в Европа
Автор: Екип Varna24.bg 09:04 / 07.06.2023Коментари (0)1191
©
Автомобилите стават все по-технологични и се доближават максимално до компютрите, които вече са неразделна част от живота на хората. При тях обаче има един сериозен проблем – сигурността. Той се дължи на факта, че с актуализациите от разстояние (по въздуха), всяко превозно средство може да стане обект на кибератака, която да подкопае безопасността на пътниците и другите участници в движението.

За да се опита да спре проблема, Европейската комисия одобри два нови регламента (№ 155 и 156), които имат за цел да стандартизират "антивирусната“ защита на автомобилите. Това със сигурност е нещо положително, но веднага провокира породи няколко сериозни въпроса.

По дефиниция "Европейски регламент“ означава нещо, което държавите-членки на ЕС трябва да спазват стриктно, без възможност за изменение. Това се отнася както за институциите, така и за автомобилните компании. В случая Правила № 155 и 156, озаглавени "Единни разпоредби относно одобрението на превозни средства по отношение на киберсигурността и системата за управление на киберсигурността“ засягат всички производители на Стария континент, като те влязоха в сила за новите модели, представени от юли 2022 г. и ще стават задължителни за всички нови превозни средства, произведени от юли 2024 година, пише AutoMedia.bg. Двата текста предвиждат, че за да се избегне навлизането на злонамерен софтуер в компютърната система на всеки автомобил (както чрез мрежата, така и чрез диагностичната система Canbus), е необходимо да се пренапишат различни части от вътрешния код за управление на системата.

Това обаче не е всичко – новите правила изискват прилагането на мерки в четири основни области, вариращи от управление на кибер-рисковете за превозни средства, включително по веригата за доставка на материали, до откриване и реагиране от страна на производителите на пробиви в сигурността. Също така те се отнасят и до предоставянето на постоянни, безопасни и сигурни софтуерни актуализации и гаранцията, че безопасността на превозните средства не е компрометирана.

Както съобщава Reuters, автомобилната индустрията до голяма степен е съгласна, че киберсигурността е основен приоритет за производителите, особено за осигуряване на безопасността на пътниците, но не всички компании са доволни от новите разпоредби. Това се дължи на факта, че всички промени в настоящите системи изискват значителни икономически инвестиции от страна не само на производителите, но и от компаниите, с които те ти партнират и които се занимават с чиповете и самия софтуер.

Лидери сред последните са производителите на оборудвани Continental и Bosch. И двете компании обявиха пред Reuters, че днес един автомобил има средно около 100 милиона реда софтуерен код за управление на всички автоматични и автономни системи и за наблюдение на правилното функциониране на задвижването.

За да се адаптира към новите европейски регулации, това огромно количество данни ще трябва да бъде анализирано и при необходимост изцяло пренаписано, което е свързано със значителен разход на икономически ресурси от страна на клиентите, което автоматично ще се превърне в увеличение на разходите за крайния потребител.

Самите производители на автомобили също имат притеснения относно новите разпоредби, тъй като те ще изискват сериозни финансови инвестиции. Главният изпълнителен директор на Volkswagen – Томас Шефер, даде пример с модела e-Up! Малкият градски електромобил ще бъде спрян от производство през 2024 г., тъй като интегрирането на нова електронна архитектура би го оскъпило значително. И за Volkswagen е по-изгодно да разработи изцяло нов модел.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в България
51-ото Народно събрание
Левски в Първа лига за сезон 2024/25
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: