Сигнал: Порочните практики на телекомите и методите, с които ни принуждават да подпишем с тях

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (18)
15:35 / 01.07.2022
1983
В редакцията на Sofia24.bg получихме сигнал от читател за една "интересна"  практика на мобилните оператори. С две думи - внимавайте при позвъняване по телефона и приемане на предложение за преподписване на договор. 

Разказът на нашия читател за агресивната практика:

Представител на мобилния оператор се обажда по телефона, за да информира клиента, че има за него специална оферта за нов срочен договор и се интересува как да му го изпрати за подпис – чрез куриер или онлайн. Поставя акцент върху увеличен обем на услугите, без да споменава, че месечната такса ще е с около 2 лв. повече от тази в момента.


Ако клиентът се съгласи "специалната оферта“ да му бъде изпратена за запознаване онлайн (защото отчита, че при изпращане с куриер, ще трябва да подпише на крак, без да може спокойно да я прегледа и да провери какви подобни пакети има при другите телекоми), той получава SMS, че "договорът е наличен за е-подпис“ и се посочва краен срок на валидност на предложението, който е по-къс от две денонощия.

При изтичането на времето за дигитално подписване и без извършване на каквото и да било действие от страна на абоната, той получава нов SMS, с който се уведомява, че документите ще бъдат предадени за доставка от куриер до адреса му.

Веднага следва нов SMS, който гласи: "Във връзка с приета от Вас оферта, моля да се запознаете с Общите условия на дружеството. Договорът ще получите по куриер и след като бъде подписан от Вас, условията му ще влезнат в сила“.

В телефонното обаждане обаче представителят на телекома твърди, че при подписване на документите чрез куриер, договорът влиза в сила 48 часа след полагането на подпис от Ваша страна. Т.е. доброволно се съгласявате на скъсяване на законовия срок за отказ от договор извън търговски обект, което отново е притискане и злоупотреба с потребителските права, за наличието на които много хора дори не подозират.

Да обобщим:

Звънят ти. За да не ти досаждат, казваш да ти изпратят офертата за евентуален преглед онлайн, защото с куриер не те устройва, а да я получиш в офис ти е отказано понеже била възможна само дистанционно. Пускат я за е-подпис с кратък срок на валидност. Без дори да си я отворил за преглед, след по-малко от 2 дни телекомът те уведомява с SMS, че ще получиш документите за подпис по куриер!

Сега ми е любопитно какво нахалство е обучен да прояви куриерът, когато донесе договора, за да ме принуди да го подпиша на крак! И дали, след като откажа, най-накрая на телекома ще му стане ясно, че е вложил излишни усилия и средства да накара насила някой да се абонира за услугите му.

Ако това не е агресивна практика!...

Виж коментарите (18)

Още по темата (76):
19.09.2024 Потребители се отказват да сменят мобилния си оператор, след като разберат каква сума трябва да платят
11.09.2024 Пореден удар по телекомите у нас
18.04.2024 ЕС обмисля обединяване на телекомуникационните оператори 
25.03.2024 Супер новина! Ето кога ще имаме право да се откажем от мобилни услуги без плащане на неустойки
19.03.2024 "Ние, потребителите": КЗП не изигра картите по най-добрия за нас начин в казуса с  телекомите 
18.03.2024 Договорите на телекомите ще гарантират повече баланс и реципрочност за потребителите
Още новини от Национални новини:
Политолог: Българското общество разрушава основния консенсус – де...
Антон Златанов: Успяхме да притворим вратата на нелегалната мигра...
Тома Биков: Ако утре изберат Силви Кирилов, "Да, България" ще се ...
Политическите сили в парламента са декларирали съставите на парла...
Пореден инцидент с електрическа тротинетка, жена е в болница
Д-р Мирослав Ненков за политическата ситуация в страната: Някак с...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).