Синдикатът на железничарите настоява за спешна среща с транспортния министър

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
17:29
212
Синдикатът на железничарите в България входира днес писмо до министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова, с което СЖБ и останалите синдикални организации в БДЖ настояват за спешна среща, на която да се обсъди новата процедура за избор на железопътен превозвач за пътнически превози и липсата на социален диалог по нея.

В писмото се посочва: "От медиите и от Ваше интервю разбрахме, че е в ход подготовка на нова процедура за избор на железопътен превозвач за пътнически превози и същевременно се отлага края на действащия договор на Държавата с "БДЖ – ПП" ЕООД с една година. Ние като социални партньори и представляващи работниците и служителите в държавния превозвач сме държани изолирани от процеса, а може би това е целта? Представлявайки най-важния ресурс за едно дружество, а именно човешкия, ние би трябвало да бъдем своевременно информирани и всички решения да бъдат взети след консултации с нас". 

"Настояваме за спешна среща с Вас, като предварително акцентираме по някои въпроси, на които бихме искали да получим отговори, се казва още в писмото. С него се поставят следните въпроси:

1. Кое наложи спешното удължаване срока на договора с една година между Държавата и "БДЖ – ПП" ЕООД? Може би конкурентите на държавния превозвач не са готови за процедурата?

2. Защо поръчката се разделя на лотове, след като:

- След изготвената пазарна оценка за железопътния сектор, определящ обхвата на задължението за извършване на обществена услуга, се дава приоритет на Вариант 1 "Възлагане на задълженията за обществена услуга в един пакет за цялата мрежа".

- Няма изготвена национална транспортна схема.

- Определя се лот като направление, а не на териториален принцип. Какво се случва по това направление с обслужването на отклоненията и второстепенните линии?

3. По какви критерии се определят отделните лотове? Ако се получи така, че по единия от лотовете не се яви кандидат, какво се случва, или може би се дава на държавния превозвач?

4. Осъществяването на превоз на пътници е свързано с много дейности: изготвяне и изпълнение на ГДВ, осигуряване на ПЖПС, осигуряване на правоспособен персонал, експлоатация, ремонт, екипиране, почистване, обвръзки и др. В тази връзка, по какъв начин и как ще се повиши ефективността при разделяне на поръчките на лотове?

5. Каква е позицията на българската страна и в частност на МТС, за да се защити общественият и държавен интерес?

6. Като говорим за "прозрачност", защо социалните партньори продължават да се държат на "тъмно“ по поставените въпроси?

Виж коментарите (0)

Още по темата (332):
18.11.2024 Инж. Венцислав Славков, БДЖ: Работим за по-бързо и комфортно пътуване с влаковете
15.11.2024 Инж. Венцислав Славков: Променихме само разписанията, направихме всичко възможно регионите да бъдат осигурени с железопътен транспорт
08.11.2024 Транспортният министър: Инвестициите в жп инфраструктура надхвърлят 3 млрд. лева
07.11.2024 България ще получи 25 нови електрически мотриси "Шкода" до края на 2026 г.
31.10.2024 Високо напрежение около БДЖ. Пътник: Значи спираме БДЖ-то, да спрем и линейките, да спрем, автобусите и се връщаме на кон и каруца
30.10.2024 Служебният кабинет трябва да одобри удължаване на договора на БДЖ с 1
година
Още новини от Национални новини:
Искаме от ЕК защита срещу прекомерния внос на украински мед у нас...
Доц. Милен Любенов: Настояването за кабинет, оглавен от Бойко Бор...
Студена утрин във вторник, после - пролет
Преките чуждестранни инвестиции у нас спадат с над 60% през септе...
ПП-ДБ подкрепят Силви Кирилов за председател на парламента, оттег...
Въздушната линейка отново е в готовност да спасява човешки животи...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).