© Varna24.bg | | БДЖ удря гратисчиите. Във влака вече ще се качваме както в метрото. Електронна система с бариери и камери ще допуска пътниците до съответния перон и вагон. Това е една от 104-те мерки за стабилизиране на БДЖ. Целта е да се спрат гратисчиите и да се увеличат приходите от превозите. Сега повече от половината пътници са без билет или плащат по лев на ръка на кондукторите. Новата система ще е свързана със СОТ. Тя ще се използва и в други рискови обекти на БДЖ като депата, откъдето често се краде. 53 млн. лв. ще е общият ефект от антикризисните мерки в железниците - с 26 млн. ще се увеличат приходите и с 27 млн. лв. ще намалеят разходите, обясни транспортният министър Александър Цветков.Автобусните превозвачи вече няма да крадат пътници нито от БДЖ, нито един от друг. Нова транспортна схема ще съчетава разписанията на влакове и автобуси, така че двата вида транспорт да се допълват и да не си пречат, заяви още Цветков. Сега има над 2700 разписания на автофирми, без общинските, което създава свръхконкуренция и използване на непозволени методи за кражба на пътници, обясни още Цветков. Тази нелоялна конкуренция досега е създавана от държавата. Шест месеца след откриване на линия от един превозвач се пуска друг по същия маршрут, но с 1 минута по-ранно разписание. В новата схема ще има толкова линии, колкото са необходими. Няма да се разрешава разписание, при което е ясно, че автобусите се движат с повече от разрешената скорост, за да го изпълнят.
Източник: в. "Стандарт" |