"Частното банкиране у нас няма нищо общо с качеството на истинското частно банкиране - например, в Швейцария", отбеляза Хърсев. По думите му навсякъде финансовата институция би трябвало да отговаря за действията на своите служители: "Банката трябва да те предпазва, а не да ти казва "Ама ти си подписал!". Това обаче е само "морално правило".
"При над 90% от случаите банката възмездява клиента, включително и когато има съмнения за неговото съпричастие. Редно е да се заяви "Ние сме готови да понесем вредата, искаме междувременно да проверим дали самият клиент е съучастник на нашия служител", обясни Хърсев.
По думите му подобни ситуации има в голямо количество и в по-развити държави, като общият годишен обем на измамите с банкови инструменти се изчислява в милиарди.
"Статистиката е такава, че в много големия случай на подобни обири документални, всъщност се оказват замесени и двете страни", посочи той. По думите му клиентът се оказва съучастник в около 80% от случаите.
Източник: Блиц