© | | Ученици и родители пишат оценки на учителите чрез анкети. Тази практика вече е факт в столичното 32-ро СОУ "Св. Климент Охридски", а от синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" са се заели да бъде въведена и в други училища в страната.Бележниците на учителите са по европроект "Управление на промяната в училище". Стойността му е 185 хил. лв., а финансирането е по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", съфинансирана от европейския социален фонд.
Проектът, който вече е реализиран във Великобритания, предвижда преподавателите също да оценяват своя труд.
Идеята е да се сравнят оценките на ученици, родители и учители. Гимназистите пък дават конкретни препоръки към ръководството на училището и министерството за подобряване качеството на образованието. "Децата дават зрели и интелигентни оценки, като най-често срещаните препоръки са за повече практически занимания и лабораторни упражнения", разказа директорката на 32-ро СОУ Нели Костова. По думите й гимназистите оценяват най-високо строгите, но справедливи учители и искат повече дисциплина в часовете. Препоръката на учениците към Министерството на образованието пък е да се сменят учебните програми възможно най-скоро.
Според Пол Харисън, експерт в проекта от британска страна, чрез самооценката на училищата във Великобритания значително се е повишил образователният процес в страната. Той каза, че през септември миналата година 24-ма български учители и директори са били поканени във Великобритания, за да се запознаят с английския опит на място.
Оценяването на качеството на обучението в училищата е предвидено и в проектозакона за предучилищно и училищно образование. Идеята е просветни инспектори да оценяват цялостната работа в школата по няколко показателя. Те трябва да следят как се планира учебният процес, как се преподава в часовете, какви са постиженията на учениците и как се управлява училището. Идеята е школата отличници да получават и допълнително финансиране за добрите си резултати. Тази идея бе лансирана и от образователния министър проф. Анелия Клисарова. Според нея училищата, в които се преподава на ниво и повишават резултатите си на националните външни оценявания, трябва да получават повече парични средства.
Източник: в. "Монитор" |