Схемата включва скрити такси, сред които кабелна телевизия, паркинг, шезлонг, смяна на чаршафи, че дори и минерална вода, които не са обявени в рекламите и пакетите, закупени от туристите.
Заради множеството сигнали на недоволни клиенти от юни досега от Комисията за защита на потребителите са направили над 600 проверки само във Варна и близките курорти и са констатирали десетки нарушения.
Санкциите, които ги грозят, са между 500 и 10 000 лв. Подобно е положението и по Южното Черноморие. Обява за скъп хотел в Слънчев бряг например казва - "Срещу 300 лева за пет нощувки получавате пълен пансион - закуска, обяд, следобедна закуска и вечеря плюс безплатни алкохолни напитки".
В рекламата е посочено още, че комплексът предлага луксозен басейн и паркинг. Оказва се обаче, че цената от 300 лева е била за месеците преди юни. Сега била скочила с още 200 лева, но от хотела пропуснали да посочат това в обявата.
Според Комисията за защита на потребителите подобни номера са недопустими. Измама е умишлено заблуждаващите реклами, които обещават евтина почивка.
Символичните цени, обявени в стотици сайтове, обикновено се оказват "сгрешени" или неактуални. Плюс това рекламираният луксозен басейн се оказва отдаден под наем и ако посетителите искат да го ползват, трябва да платят 5 лева такса или да консумират нещо от открития бар.