Следовател с шокираща версия за катастрофата
Бившият следовател по разследване на катастрофи Георги Илиев допусна, че задните гуми на катастрофиралия автобус на магистрала "Тракия" са минали върху предното дясно колело на лекия автомобил, който се е ударил в автобуса. Ако имаше само съприкосновение, в никакъв случай автобусът нямаше да бъде изместен в канавката, категоричен е следователят пред bTV.
Автобусът се е движил в своето платно, с разрешена скорост. Автобусът е тежък, а леката кола е около 1 тон, така че лекият автомобил не би могъл да го изтласка, отбеляза Илиев. По думите му експертизата по случая ще отнеме не по-малко от месец и половина – два. Бившият следовател отбеляза, че инцидентът е станал при много благоприятни условия за движения – сух асфалт, със съвършено нов автобус, с отпочинали водачи.
Може би става дума за невнимание или грешка на водачката на лекия автомобил, посочи Илиев. "Не знаем по каква причина водачката на лекия автомобил е допуснала да има съприкосновение с автобуса. Не ни е известно след това съприкосновение какво разстояние е изминал автобусът до падането си и какви са били действията на водача. Не знаем също дали водачът въобще е бил в състояние да управлява след удара", заяви бившият следовател.
Ударът от лекия автомобил е причината за катастрофата с автобуса на магистрала "Тракия", каза управителят на фирмата превозвач Георги Атанасов. Според него фактите са ясни и неоспорими и не може да има интерпретации. Атанасов отхвърли категорично версиите за проблем с автобуса или с неговия шофьор. "Това е злощастен инцидент, няма как да търсим под вола теле", коментира Атанасов.