ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Следвеликденските "разпродажби" са отново с масови нарушения | ||||||
| ||||||
През последната седмица хит при "намаленията“ са липсващи стари цени и период, в който ще се прилага отстъпката. По закон всяко съобщение за намаление на цените задължително трябва да посочва срока, през който стоките и услугите се продават с намалени цени. Целта е потребителят да е наясно докога ще може да се възползва от условията на офертата и да не взима импулсивни решения. Където пък е посочен период на намалението на Великденски лакомства (шоколадови зайци, яйца, пилета и пр.) и играчки, често той е с продължителност близо два месеца, което също е нарушение. Съгласно чл. 66 ал. 1 от Закона за защита на потребителите /ЗЗП/ съобщението за намаление не може да се прилага по-дълго от един месец. В тези примери търговците са направили опит да се "застраховат“, като са изписали думата "Разпродажба“, но това в случая не ги прави по-малко нарушители. По закон периодът на една разпродажба може да продължи до шест месеца, но изрично са изброени случаите, в които търговецът има право да обяви такава. При пълна или частична разпродажба на стоковите наличности при продажба на търговския обект или при частично преустановяване на търговската дейност и то при условие, че това основание не е било използвано през последните три години, при извършване на преустройство и строителни работи в търговския обект със срок над 30 работни дни или при прехвърляне на предприятието или неговата ликвидация. Най-вероятно нито едно от тези обстоятелства не е налице, тъй като "разпродажбата“ не обхваща всички стоки в обекта и засяга такива, които редовно се предлагат там. Проверките на НАЗП установиха и случаи, в които Великденски продукти като яйца и козунаци се предлагат на намалени цени, но етикът е поставен така, че старата цена изобщо не се вижда и потребителят не може да разбе
Предлагането на "нов продукт“ на "промоция“ е друга нелоялна практика, която е направила впечатление на НАЗП при последните проверки. Въпросният търговец е възприел формулировката "промоция“ като равносилна на намаление (при него всички намалени стоки са обозначени по този начин). А съгласно ЗЗП всяко съобщение за намаление на цените трябва да съдържа старата цена, която търговецът е прилагал през определен период преди датата, от която влиза в сила намалението на цената. Тогава как продуктът хем е нов, хем вече е предлаган на редовна цена известно време преди да бъде намален? Или едното, или другото не е вярно. Тук обаче отново липсва контролният орган – Комисията за защита на потребителите, който да установи това, независимо, че през цялата седмица медиите активно обсъждаха установените от НАЗП нарушения по Великден и те продължават да се срещат, като към тях се прибавят и нови. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Зрелищна катастрофа в Аспарухово! Кола се е обърнала по таван
10:04 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: