Случвало ли ви се е да заплатите скъп продукт и да не бъде доставен? Какво може да направите?

Автор: Десислава Томева
Коментари (0)
13:13 / 06.02.2024
1088
Оспорване на трансакция, извършена с дебитна или кредитна карта, е предвиден механизъм за защита на държателя на картата, когато е поръчана стока, но не е доставена. Това е възможност на потребителя в тринадесет /13/ месечен срок да сезира банката издател на картата и да оспори конкретното плащане към търговеца. Оспорване на трансакцията може да бъде извършено и при:

– липса на знание и съгласие на картодържателя (кражба/изгубване/присвояване на данни)

– дублирано плащане при същия търговец за същата стока/услуга;

при надтаксуване за сума над посочената, за която сте се съгласили;

– различна валута от валутата, за която сте позволили плащането;

– кредитно плащане, но не е постъпила сума по сметката Ви;

– неполучена заявена сума при теглене на пари от банкомат;

– заплатена сума за стока/услуга, която се оказва дефектна/неотговаряща на описанието и върната от Вас на търговеца (в този случай, ще трябва да пазите всички документи доказващи това);

      

Оспорване на трансакцията се прилага само за банкови карти.

Как се случва оспорването?

Най-добре е да посетите клон на вашата банка, за да оспорите трансакцията. Някои банки предлагат онлайн оспорване на трансакцията, но голяма част изискват това да се случи на място чрез подаване на декларация/жалба за оспорване на трансакция. Обичайна практика е към жалбата да се изисква от потребителя да попълни въпросник, на който е нужно да се отговори детайлно за казуса и да се посочат трансакциите, които искате да оспорите. Предварително се подгответе с търпение и съберете всички документи и кореспонденции, които имате с търговеца, защото ще ви бъдат изискани. 

Нашият съвет

Избягвайте кешовото разплащане, банковите трансфери и плащайте само с карта за по-крупни суми за стоки и услуги. Това може да ви спести много пари!, съветват от "Активни птребители".

 

Подобни случаи са показателни, че ние като потребители трябва да подхождаме разумно към всяка ситуация, която засяга заплащане на стока и/или услуга. Ние сме длъжни да положим усилия и да ползваме всички възможни способи, за да. Дори и правото да бъде на наша страна, ние можем да понесем вреди за хиляди левове и последващи действия може да не възпроизведат ефект, защото търговецът дори да бъде осъден може да не притежава средствата, за да плати.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Вижте кадри от мястото на АМ "Тракия", на което камион падна от м...
С подкрепата на ГЕРБ-СДС Киселова е на балотаж със Силви Кирилов,...
Пеевски: Няма да гласуваме на балотажа. Ако опрат до нашата помощ...
Атанас Зафиров: Оптимист съм, че до края на деня ще има избран пр...
Адвокат за случая с починалото бебе: Докато продължават заплахите...
Да очакваме ли скок в цената на олиото?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).