ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Спукват се да ни рекламират нещо на промоция, а в магазина наличността е от осем бройки | ||||||
| ||||||
Хората продължават да сигнализират за нереални намаления, изчерпани количества на широко рекламирани с брошури и телевизионни спотове промоционални стоки, трудност при реализирането на правото си на отказ от онлайн покупки и на рекламация при дефектни стоки. Коментарът е на създателя на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова в "Преди всички“ по "Хоризонт“ в отговор на запитване за обобщение на потребителските казуси и поведение на гражданите през отминалата 2022 г. "И сигналите, и проблемите са повече в Интернет - не само заради административните нарушения, включително и нелоялните търговски практики, но и заради множество измами, които могат да се случат там“, добави Руменова. Тя даде пример с потребител, който споделил, че не е успял да си закупи рекламиран сервиз с намаление, тъй като артикулът бил изчерпан, а след разговор с консултанта се оказало, че в магазина са доставени само 8 броя от него. По думите на човека обектът обслужва два квартала. "Докато представлява просто маркетингов трик, който цели да отидем само за пет промоционални стоки, а да излезем с още 15, които са на редовни цени, нещата изглеждат горе-долу добре. Но когато се окаже, че ние сме отишли там заради промоционалните стоки, тях ги няма и любезно ни се предлага заместител, той не е със същите характеристики, на по-висока цена е, или самите ние се принуждаваме да си купим друго, за да не си тръгнем с празни ръце, тогава говорим за нарушения. Те трябва да бъдат санкционирани, за да не се повтарят. Става дума не само за глоба, но и за забрана за прилагането в бъдеще на тези нелоялни практики“, обясни Габриела Руменова. Според нея най-важна е превенцията. "Цялата философия на контрола и потребителската защита трябва да бъдат насочени към превенция. Не да се чака да пристигнат в контролния орган 20 000 жалби на година и да се работи на парче по всяка от тях. Трябва да има анализ, синтез, да се види къде са проблемите, да се изготви програма за контрол, за да може да се стигне до реални промени на ситуацията на пазара“, посочи тя. При наличието на ефективен контрол, нарушенията би трябвало да намаляват. Факт е, обаче че те продължават. "Хората недоволстват не само в социалните мрежи, но и в коментари под свързани с темата потребителска защита публикации в онлайн медии. Възмущават се, че няма контрол, че при подаване на жалби има неадекватно отношение и реакция“, каза още Габриела Руменова. Експертът се присъедини към забелязаното и споменато от водещата оформящо се за болшинството сфери впечатление, че "спасението на давещите се е в ръцете на самите давещи се“, като посочи, че и потребителите търсят помощ един от друг: "Ниското доверие в контролния орган води до там хората да се опитват помежду си да си помагат – да споделят информация и опит, да се подкрепят“, каза още Габриела Руменова. Тя обаче сподели очакването си тази картина да се променя, защото по думите и институциите разполагат с достатъчно подкрепени с контролни правомощия функции, за да се намесват при проблеми на пазара така, че те да бъдат туширани и да не се срещат занапред. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Дружество край Варна закупи модерна земеделска техника с евросредства
08:19 / 29.11.2024
Вижте какви решения взе днес Общинския съвет на Варна
16:50 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: