ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Тагарев: Какво има да се гордеем с 35 години експлоатиране на стар самолет - Миг-29 | ||||||
| ||||||
"Съболезнования на близките и семействата на загиналите пилоти. Тежка загуба и за тях, и за българската военна авиация. Имайки предвид колко се лети в българската авиация, бих казал, че, да, имаме произшествия, те са от най-различен характер и за последните 3 години губим за трети път летателен апарат и трима пилоти загубваме. Това за три години са много, много са тези катастрофи. За съжаление, в предните два случая не се стигна до изясняване детайлно на причините и до търсене на отговорност, което за мен е доста сериозен пропуск. Със сигурност в случая от 2021 г. ако тук се окаже, че няма технически проблем, а отново е проблем с организацията, с подготовката, с ръководство на полетите и с изпълнението на задачите, което е поставено от летците, то това вече са причини от организационен характер и от човешки характер", каза Тодор Тагарев. По думите му авиошоуто не е трябвало въобще да се организира. "Ако все още бях министър на отбраната, нямаше да има такова шоу. Няма причина да има такова шоу. Българската авиация е в такова състояние, че едва смогва да поддържа изпълнение на минималните си задачи, които са контрол на въздушното пространство, дежурство за airpolicing. Политическото ръководство и военното ръководство е включено, разбира се, търси начини за усилване, работейки с нашите съюзници. Все още не са дошли новите самолети. Много големи са трудностите и ние няма какво да отбелязваме", категоричен е Тагарев. "Другото, което аз забелязах, то беше пропагандирано масово, публично. До мен са стигали десетки пъти информации, по социални мрежи или по някакъв друг начин, че ние ще отбележим 35 години от експлоатацията на Миг-29. Какво има да се гордеем с 35 години експлоатиране на стар самолет? В момента, в който стана катастрофата, тезата е вече, че ще отбележим 20 години от членството в НАТО. Но ние отбелязахме 20 години членство в НАТО, когато аз бях министър, заедно с премиера Денков", подчерта Тагарев. "Според мен ние с тези демонстративни прояви, търсим да покажем, че въпреки, че малко се готвим, вижте какво можем да правим. Не би трябвало да правим така. Аз не изключвам също и политическия елемент. Предният интервюиран спомена ролята на тогава генерал Радев. Генерал Радев организира едно шоу 2014 година и то трябваше да бъде направено точно преди изборите. И тогавашният министър - Велизар Шалманов, не му позволи да го направи преди изборите, направи го след изборите. И оттам бяха заснети кадри и видеа, които бяха използвани масово в предизборната кампания на вече кандидат президента Радев. Да, ние с вас може да сме нямали идея,че ще влезе в политиката, но той може да има. Със сигурност това му помогна и тези кадри, които бяха заснети по време на онова шоу, се показваха масирано в неговата предизборна кампания. Нека отговорят ВВС, нека отговорят Министерството на обраната, защо е трябвало да бъде направено това шоу." Той смята, че все още има желаещи да стават пилоти. "Въпросът е дали ще им създадем условията, те да получат необходимата подготовка, съизмерима с тази на техните колеги от съюзни страни, да могат да се чувстват наистина подготвени." Относно появилата се информация, че разбилият се самолет е летял с въоръжение, бившият министър на отбраната заяви: "Няма причина в демонстрационно шоу самолетът да лети с въоръжение. И дори в подготовката за такова шоу, в репетициите. Няма никаква причина. Аз сега да не сбъркам, съжалявам, вече много години са минали, но допускам, че някои варианти имат оръдие, което си стои на самолетът през цялото време, но то не е заредено. Ако има само оръдие без боеприпаси на него, то няма никакъв проблем. Но бих се изненадал много, ако има заредено оръдие или каквито и да било други боеприпаси на този самолет. Не се прави така по време на демонстрации." Според Тагарев на едно от видеата на инцидента се вижда, че пилотите изпълняват много сложна маневра. "Ако допуснем, че не е имало техническа грешка и не е имало сблъсък с птица, да кажем, изключително малка е вероятността, но не можем да ги изключим към момента тези обяснения, то остава въпросът с подготовката. Подготовката изобщо, дали те, въпреки че за българската авиация те са със сравнително голям налет, но дали този налет е достатъчен и този техен опит за изпълнение на такива задачи. Подготовката на самото шоу, подготовката за конкретния полет, не е ясно дали всичко това е изпълнено и самото ръководство, самото изпълнение в конкретния полет, дали се изпълнявали това, за което са се готвили за полета или е имало някакви други задачи, някаква промяна в ситуацията, промяна в това, което трябва да изпълняват или начина, по който трябва да го изпълняват. Това трябва да покаже разследването." |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Дружество край Варна закупи модерна земеделска техника с евросредства
08:19 / 29.11.2024
Коледният базар на пл. "Независимост" във Варна се завърна
11:58 / 01.12.2024
Закърпиха положението в район "Одесос"
14:10 / 30.11.2024
Пожар в центъра на Варна!
15:45 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: