Таксиметровият бранш отново е готов за бунт, ето за кога обявиха протест и блокаж - смятат, че ги рекетират
В тези действия на застрахователните компании виждаме потенциал за увреждане на интересите не само на таксиметровите шофьори, но и на всеки друг бизнес, свързан с транспорт. Имаме увреждане на обществения интерес. От цялата наша кореспонденция стана ясно, че държавата не може да направи нищо и застрахователите сами си определят цените за задължителната застраховка "Гражданската отговорност“, обясни Красимир Цветков (председателят на националния таксиметров синдикат), което по думите му е крайно нередно.
На брифинга браншът изрази отново недоволството си относно високите цени, които трява да плащат по задължителната застраховка "Гражданска отговорност“.
Цветков посочи, че цената на застраховката е завишена, без да има основание за това.
"Всяко повишаване на премията по задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ в противоречие и не на основание член 490 от кодекса за застраховане е незаконно. Същото накърнява интересите ни като ползватели на застрахователни услуги", заяви Кирил Кирилов зам.-председател на Националния таксиметров синдикат.
"Застраховката "Гражданска отговорност“ е задължителна в България от най-малко 30 години и за този период би трябвало да има данни по колко пари се събират и по колко се изразходват. Затова ние настояваме Комисията за финансов надзор да каже на обществото колко точно е достатъчната премия. И дали пък случайна не говорим за предостатъчност“, казва още Цветков.
"Това не касае само нас, касае всички шофьори. В деня на протеста представителя на застрахователите каза, че за да не вдигнат нашите застраховки трява да вдигнат на осланалите шофьори. Получава се с два лева увеличение на човек. Ако си погледнете застраховките ще видите, че застраховките са вдигнати с 10%, което оправи на 2лв., а 20 лв. Другото което е миналата година със заповед на министър на вътрешните работи е променена наредба за възстановяване на регистрацията и според нея от 9 ноември тази година, които не си е направил застраховка "Гражданска отговорност“ 12 месеца, за да му се възвърне регистрацията трябва да е премине техно тест. Какво значи това, че пунктовете не си вършат работа или, че с цената на прегледа в техно тест, който е минимум 400 лв застрахователите искат да стимулират останалите шофьори да си плащат ракета, защото нерегулирана задължителна застраховка "Гражданска отговорност“ - това си е рекет", това заяви Володя Домашенко, съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи в Пловдив.
"Протестът е обявен за 20 декември, щяхме да затваряме магистрали, пътища, но се отказахме, за да не попречим на светлите празници на хората. Затова решихме протестът да бъде в София. Ако не се стигне до решение до Нова година, протестните действия ще продължат и ще преминат извън рамките на държавата", добави Снежана Никова.
От бранша са представили исканията си на Народното събрание на 12 декември. Те призовават депутатите от 51-ото Народно събрание да приемат и одобрят проект на решение, с което най-накрая да бъде поставен контрол върху ценообразуването за "Гражданската отговорност“. От таксиметровия бранш заявиха още и, че ще отнесат проблема и до президентската институция.