Sofia24.bg поиска експертното мнение на платформата "
Ние, потребителите" по казуса с
жената, закупила олио от търговска верига, която се е подвела по промоционален етикет, а всъщност е платила реалната цена на продукта.
Ето какво отговори за
Sofia24.bg експертът Габриела Руменова
:Когато има промоция и на касата се маркира редовната, а не намалената цена, потребителят има право да поиска да заплати по-ниската. Всъщност, търговецът трябва да му възстанови разликата между стандартната цена и промоционалната, а не да си вземе стоката и да му върне парите.
Според Закона за защита на потребителите - чл. 27., ал. 3. "Означаването на различни цени за една и съща услуга в търговския обект е забранено. Ако въпреки това са посочени различни цени за една и съща услуга, потребителят заплаща по-ниската цена."
Разпоредбата за услугите се прилага аналогично и за стоките. Идеята е клиентът да може да придобие стоката при обявените условия, с които търговецът се е ангажирал, т.е. на намалената цена. А не, ако не мине номерът на търговеца, да върне парите на потребителя и да си прибере стоката обратно.
Какво да направят клиентите в подобна ситуацияДа поискат на касата да им върнат надвзетата сума Ако не получат положителен отговор, да поискат среща с управителя. В случай че и това се окаже невъзможно, да подадат писмена жалба, като приложат снимки на ситуацията и копие на касовата бележка (но не оригинала) и поискат жалбата да се заведе в регистъра за рекламации.