Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Темата за сигурността на пътя отново излезе на бял свят след трагедията в София
Автор: Екип Varna24.bg 10:26 / 11.07.2013Коментари (9)743
Във връзка с вчерашния инцидент в столицата, където такси се вряза в автобусна спирка, от клуб "Безопасни улици" изпратиха до медиите декларацията, която те са изпратили преди месец до институциите в страната и отговорите, които са получили.

УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,

Изразяваме своето огромно възмущение и страх от това, което се случва по пътищата на България през последните месеци.

На 28 май 2013г. загинаха две невинни деца в различни краища на страната - в квартал Суходол на гр. София загина три годишно дете и друго на 12 години в село Капитан Андреево. Само за две седмици войната по пътищата на България е отнела живота на 6 деца. През същия месец на 10 май в квартал Дианабад в столицата брутално бе убит 84 годишен мъж, който се движел по тротоара. На тази преклонна и достойна за уважение възраст човекът е бил буквално разчленен на тротоара. Възрастният човек е загинал на място. 23-годишният шофьор на автомобил "Мерцедес" абсолютно неправомерно побягнал от мястото на инцидента, като изоставил шофираната от него кола. Шокиращо.

При тези случаи, както и при много други пресата публикува информация за това, че има обозначени и сигнализирани пешеходни пътеки, поставени са знаци обозначаващи разрешената скорост, и че децата внезапно са изскочили на пътното платно. Как да коментираме третия случай на брутално убийство на движещ се човек по тротоара в жилищен квартал!?

Преглеждайки статистическите данни за изминалите няколко месеца можем да направим извода, че не е достатъчно да поставим пътни знаци и обозначим наличието на пешеходна пътека.

На всички нас ни е известно, че местните администрации - кметства - особено в по-малките населени места не предприемат никакви превантивни мерки за опазването на живота на гражданите. Обикновено се предприемат някакви мерки след обществен и медиен натиск след инцидент довел до смъртен случай или когато се натрупа информация за голяма концентрация на ПТП / обикновено завършили със смъртни случаи, защото ранените не се вземат под внимание/ в даден район.

Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици"
Отказът на местната администрация и поделенията на пътна полиция в много части на страната да предприемат резултатни превантивни действия по безопасност на движението е абсурдно и абсолютно недопустимо при наличието на огромен брой загинали на пътя хора в България - според статистиката за последните 10 години са загинали над 9 000 души в ПТП. Третата причина за смърт в България след раковите заболявания и сърдечно-съдовите заболявания е смъртта при ПТП. Хиляди хора са инвалидизирани вследствие на претърпяно ПТП и завинаги са загубили възможността да работят и живеят нормално.
Ситуацията е изключително тревожна и остава учудването във всички трезво мислещи хора, защо властите не предприемат и ОТКАЗВАТ ДА ПРЕДПРИЕМАТ някакви действия за опазване на живота на жителите си, като се оправдават с недостатъчни средства или просто само попълват статистиката!?


В момента се провежда десетилетие на пътна безопасност под егидата на ООН и Европейския съюз в рамките, на което всички осъзнали огромната заплаха от претърпяване на ПТП могат да участват под много форми в процеса на създаване на култура на движението и промяна на мисленето и манталитета на участниците в уличното движение.
Европейската Харта за пътна безопасност е европейска платформа за участие на фирми, асоциации, изследователски институции и държавни власти.


В рамките на цитираните платформи бизнесът и администрациите следва да осъзнаят своите отговорности към гражданите и да предприемат всички законови мерки по подобряване на безопасността на движението и особено в аспект - превантивни мерки и дейности.

В световен план съществуват редица съвременни подходи, дейности и мерки за създаване на безопасно придвижване в градски условия. Създава се комфорт за всички участници в движението - водачи на МПС(извън населените места), пешеходци и колоездачи(в населените места). Усилено се работи и за намаляване на използването на личните автомобили в градовете. Европейския съюз предоставя възможности за финансиране на такива проекти, които възможности учудващо не се използват от администрациите По такъв проект се прави и интегрирания градски транспорт в Бургас и велоалеите, а това води до намаляване на използването на автомобила и придвижването по алтернативни начини. Необходимо е да се проведе масирана информационна кампания за да се запознаят бизнесът и обществеността с възможностите за участие в процеса на подобряване на пътната безопасност. Необходимо е създаването на база данни и интернет сайт, на който да се публикуват осъществените проекти и внедрените добри практики с цел тяхното популяризиране и разпространение.
На нашата фейсбук страница КЛУБ "БЕЗОПАСНИ УЛИЦИ" ежедневно постъпва снимков материал и сигнали за нарушения на Закона за движение по пътищата. Нашият ангажимент пред гражданите е да подаваме въпросните сигнали на местните власти и отдел "Пътна полиция". Установено е добро взаимодействие със Столична община и отдел Пътна полиция гр. София, както и кметство Бургас. Считаме, че това взаимодействие следва да се въведе, като добра практика и в останалите администрации. Те следва да осъзнаят своята роля и отговорност, която имат към обществото.


Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици" Клуб "Безопасни улици"
За наше огромно съжаление местните власти в останалите части на страната не познават добре стратегическите документи на РБ и ЕС, нормативните и подзаконовите нормативни актове, касеещи пътната безопасност и категорично отказват да провеждат мерки водещи до подобряване на условията за движение по пътищата - Европейската стратегия за пътна безопасност, Националната стратегия за пътна безопасност, НАРЕДБА № РД-02-20-10 от 5 юли 2012 г., НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци, Заповед на МВР № I з - 359 / 24.02.2012 г., Заповед на МРРБ № РД - 02-14-447/24.02.2012 г.


Безпрецедентен пример за това е случилото се ПТП в село Капитан Андреево, където ограниченията на скоростта и маркировката не спасиха от смърт едно невинно дете. Подобен абсурд се получи и при отказа от кметство на квартал Симеоново в столицата да създаде безопасни условия за пресичане в района на училището в квартала, позовавайки се на отдавна актуализирана наредба с мотива, че там, където се движи градски транспорт не могат да бъдат поставени ограничители на скоростта. Въпросната Наредба бе актуализирана и в нея има посочени различни възможности за успокояване на скоростта, които могат да се поставят на всяко място от пътя в населените места, което е потенциално опасно. Единствено изключение правят пътищата от републиканската пътна мрежа.

Това не са единствените примери за проявена некомпетентност и небрежност, тъй като подзаконовите нормативни актове са актуализирани и съобразени с настоящите условия и потребности на обществото, а именно безопасност и сигурност на пътя.

Съгласно административно-процесуалния кодекс гражданското общество може да потърси отговорност, както за действие, така и за бездействие от администрацията. Администрацията следва да проучва нуждите на населението и да предприема адекватни -конкретни и превантивни - действия за разрешаване на проблемите. Така повеляват европейските политики прилагани от европейската публичната администрация, от която сме част и ние. Или не сме?
Бездействието е абсолютно недопустимо пред вид факта, че всички - кмет, граждани, бизнес знаят, че през дадено селище не се спазват ограниченията на скоростта и пътната сигнализация и въпреки това не са предприети никакви превантивни мерки.


Настояваме политическите сили и институциите да излязат с Декларация, в която да заявят какви конкретни мерки ще предприемат, чрез своите поделения в различните райони на страната с цел провеждане на незабавни превантивни действия за опазване на живота на участниците в движението в населените места и най-вече на най-многобройната група от тях- Пешеходците!
Ние, от Клуб "Безопасни улици" сме на тяхно разположение!
Очакваме Вашият отговор!


В прикачената галерия могат да се видят отговорите на Президентството и Народното събрание по въпросите за пътната безопасност в страната, поставени от клуба.









Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
драконовски мерки . В това е спасението. Конфискация , затвор и лишаване доживот от правоуправление на МПС. Да видите колко бързо ще изтрезнеят пиандурниците и "скоростните" олигофрени.
Aнонимен
на 11.07.2013 г.
+2
 
 
доста от вас може би се припознаха в образа на джигита -чобан.като сте на колата дами и господа не сте най-великите.като говорите по телефона шофирайки не сте най-големите баровци.а просто сте същите смотаняци.колата смотаняци не е средство за изява .чобани.тя просто е едно превозно средство което трябва да се управлява по правила.РАЗБЕРЕТЕ ГО .
Aнонимен
на 11.07.2013 г.
+2
 
 
Действително държавата да използвува простащината на пътищата и да я превърне в основно перо на доходи в държавата.това са миларди левове.бръкни в джоба на джигита -чобан и го остави да пасе.
Aнонимен
на 11.07.2013 г.
+1
 
 
камери навсякъде и то незабавно.простащината,самочувствието на т, н БАРОВЦИ комплексари когато са на волана трябва незабавно да се превърне в национален капитал,над 50 км -глоба.космата пушешта ръка отвън колата -глоба.без колан-глоба,говориш по телефон-глоба,пиян-затвор.ПАРИТЕ на балгария са по пътищата господа управляващи.не ги ли виждате тези разюздено каращи отрепки със самочуствие до небето.Стига сте играли на баджанаци когато трябва да се глобяваме.КАМЕРАТА НЯМА БАДЖАНАЦИ.
+3
 
 
А какво ще правим с клуба на "Купените книжки"! И на тия дето си хранят децата с тях! Крайно време е такси да се кара с категория "С" и професионална компетентност, а на водачите на маршрутки всеки месец изпит по ЗДП и ППЗДП! И редовно на психиатър!!!
на 11.07.2013 г.
+3
 
 
Какви превантивни мерки да се вземат? Докато не се промени манталитета на хората и не започнат да се спазват поне основните правила за движение по пътищата - резултат няма да има. Мнозинството са рали състезатели, карат пияни, не спират по пешеходни пътеки и тн. Вчера за 2 часа видях 2 катастрофи около Екстрийм в Кичука... Скоро бях в 15 милионен град и не видях нито една за цяла седмица... Не вярвам да е заради "превантивните мерки".
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в България
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Първа лига, сезон 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
Световна черна хроника
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре (506) 15%
Добре, но можеше и по-добре (465) 14%
Не се справи (646) 19%
Пълна трагедия (1796) 53%

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: