Тестват по четене и четвъртокласниците | ||||||
| ||||||
Целта на този тест е "четене с разбиране", както и проверка на способността на малките да извличат информация от текст. От децата се иска както да си извеждат преки заключения от текстовете, които им се предоставят, така и да интерпретират данни и да покажат умение да обобщават получената информация. Всеки ученик работи върху тестове в книжка, съдържаща два текстови "блока". Времето, предвидено за работа върху всеки от тях, е 40 минути, като това включва и прочитането на зададения текст. Има два типа въпроси - с избираем отговор, при който са дадени четири възможни варианта, от които само единият е правилен. Другият тип са със свободен отговор, като към тях има специално зададени критерии, по които оценителите ще поставят определен брой точки. Всеки въпрос може да носи 1, 2 или 3 точки. Ако ученикът показва, че не разбира текста или поставения въпрос, получава 0 точки. Въпросите към примерните разказчета, върху които трябва да разсъждават децата, са 16. Напоследък и тестовете от националното външно оценяване на малките са на принципа на текстовете от PIRLS, така че с тези текстове децата могат да упражнят умения и за миниматурите. Източник: "Стандарт" |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg