Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Тези са най-харесваните българи в мрежата. Вижте кой е абсолютен лидер с над 14 млн. почитатели!
Автор: Екип Varna24.bg 14:14 / 16.07.2017Коментари (0)1876
©
Всеки клик в интернет обвързва за секунди човек с милиони други в най-разнообразни зависимости. Социалните мрежи са най-скоростният и сигурен инструмент за онлайн срещи, безпощадни сблъсъци, остри нападки и мощни подкрепи, правене на бизнес, рушене на авторитети и осигуряване на влияние за всеки. 

Само за последните 72 часа една обикновена публикация във фейсбук, изразяваща мнението на журналиста Петър Волгин, провокира вълна от гняв срещу него и десетки други коментари в защита на тезата му. Острите реакции често прескачат от виртуалното пространство и имат своето реално отражение в живота около нас.

Човек трябва да знае, че може да спечели много, но може и да загуби тежко от мрежата, защото е неконтролируема. И все пак облагите, материални и нематериални, може да са огромни и всеки вид "вложение" се изплаща стократно. Разбира се, всичко зависи от човека. И за момента от неговите дейности не само онлайн, но и офлайн. В света, както и у нас на най-жестока експлоатация се радва фейсбук, в чиито технологични простори всеки ден кипи живот като на градски площад.

Едни българи се радват на милиони последователи и почитатели, а мнението на други, особено когато засяга общественозначими въпроси, се разпространява мълниеносно в мрежата и предизвиква обществени настроения, митинги, протести, решения на правителствено ниво. Фейсбук създава звезди и съсипва кариериако някоя забравена снимка с "шеговит" нацистки поздрав или друго заплува в сините и вечно бурни онлайн води. Всеки лайк е от значение, затова "168 часа" направи задълбочен анализ и подреди в топ 50 и топ 15 най-харесваните и най-влиятелните българи във фейсбук.

В двете класации са взети под внимание единствено верифицирани профили, официални и лични страници. Всяка публична личност попада в подреждането чрез свой единичен акаунт, без да се броят резултатите от различни видове фенски страници. Класирането на най-влиятелните българи пък засяга личности, които активно споделят мнение по актуалните теми от деня - критикуват, подкрепят или пародират различни общественозначими събития.

Насред пресмятането и премерването на тонове лайкове "168 часа" разговаря и с Александър Ненов, интернет предприемач, консултант и автор на няколко книги на тема как се печели виртуална популярност и как човек може да се възползва от нея.

"Най-добрият начин да правим пари офлайн или онлайн е, когато имаме последователи. Тоест да сме харесвани от хора, които се асоциират с нас и ние можем да им влияем, да ги облъчваме със себе сипосланията си и своите продукти, независимо дали са материални или нематериални, и така да им ги продаваме по един или друг начин. Най-ефективният и естествен начин още преди да натрупаш лайкове и почитатели, е като предлагаш на потребителите неща, които имат смисъл и полза за тях - съвети, здравословни програми и режими. В същото време човек, който инвестира и работи за името си, може да го превърне в бранд и впоследствие да печели от него. Както е в случая с Лазар Ангелов, най-следвания българин във фейсбук - над 14 млн. последователи.

Иначе как още човек без усилия може да натрупа много харесвания?

Може да си плати и фейсбук ще предлага на хора да харесат страницата му, но... те ще го направят, ако искат. Има и услуги за директно купуване на лайкове от индийци и китайци с български имена срещу 00, но това е само фиктивно. Тези акаунти са кухи, няма човек зад тях. Фейсбук се бори с такива тролове, защото са безброй", обяснява Ненов.

От неговите думи става ясно, че в социалната мрежа можеш да се сдобиеш с популярност и да печелиш от нея главно чрез добра визияКогато имаш много последователи, винаги можеш да се възползваш също от ползите на продуктовото позициониране и да получаваш финансиране от безкрайно различни канали.

"Някой ще ти плати, за да се види на снимката ти как пиеш определена напитка, да си пред определена сграда или да се тагнеш от някое място, да се загатва нечие лого. Това е скрита реклама, която облъчва хората по съвсем естествен начин.

Затова фейсбук не взема пари, но собственикът на добре разработената страница - да. Десетки от стотиците почитатели навярно ще пожелаят да отидат в същия ресторант или да си купят същите обувки, ако могат, и от това печелят други", казва гуруто в онлайн бизнеса. Класацията на най-харесваните българи в голяма степен е представителна извадка за интересите на нацията. У нас има много повече спортни и развлекателни канали и затова съвсем естествено с най-много почитатели във фейсбук се отличават музиканти и спортисти.

В класацията се оформят няколко групи, които вземат превес, и начело е тази на фитнес експертите, следвана от спортистите, музикантите и политиците. Не бива да се забравя, че освен всичко останало най-големият дял на потребители във фейсбук - близо 80%, се пада на хора на възраст от 13 до 35-40 години, които стоят зад лайковете. Лазар Ангелов има над 14 милиона фенове във фейсбук и категорично е №1 сред българите в социалната мрежа.Печелившата формула за него е, че разполага с всичко необходимо за този вид успех, защото е модел и фитнес инструктор. Тоест има отлична визия и предлага на почитателите си нещо полезно за тях - съвети за отлична форма.

На второ място след него се нарежда футболната ни звезда Димитър Бербатов. Най-успешният ни тенисист пък Григор Димитров пада по точки на синия корт от Янита Янчева, която се отличава с привлекателен външен вид, има временна тв изява с участието си в "Сървайвър" и набира популярност най-вече покрай бившата си вече връзка с Лазар Ангелов. Последното може би обяснява третата позиция за нея сред 50-те. С добрата си форма и стотиците последователи понастоящем Янчева е модел и рекламно лице на десетки марки. В същото време във фейсбук Григор навярно изостава не само след нея, но и след фолкзвездата Преслава, защото освен всичко в социалните мрежи жените по принцип са по-харесвани.

В класирането представителите на най-критикувания музикален жанр като Емануела, Фики, Галин и други са повече от достатъчно, за да покажат, че чалгата все още има купища верни фенове, които се интересуват от битието им онлайн. Васил Боянов-Азис фигурира под №12 с официалната си страница, макар да има още над 90 хил. последователи и в личния си акаунт.

Наталия Кобилкина за една бройка изпадна от челната десетка, като тя е пример за това как успешно може да се стимулира личният бизнес през социалната мрежа. Сексоложката редовно споделя кратки видеа, свързани с нейните лекции и практики, и използва фейсбук като канал за продажби. Николета Лозанова е изпреварена от може би неизвестния за мнозина Страхил Иванов, който обаче е фитнес треньор и консултант по хранене.

Страница, посветена на Светеца от Байлово дядо Добри, има стотици харесвания при очевидния факт, че не той самият стои зад нея. Въпреки всичко хората показват, че симпатизират на неговата личност и дела и искат да са в течение на случващото се около него, защото страницата дава актуална информация за него.

Министър-председателят Бойко Борисов е пръв сред политиците, които влизат в топ 50, докато в същото време е по-малко следван от Лудия репортер Даниел Петканов. Кристалина Георгиева пък отстъпва с 1 място на още една представителка на фитнес религията - Христиана Парова, която е професионален инструктор и собственик на кетъринг компания за здравословно хранене.

Сред четиримата политици записва името си и Веселин Марешки, а под номер №50 попада не кой да е, а първият мъж в държавата - президентът Румен Радев. Държавният глава бива изпреварен с четири позиции от звездата от тийнейджърския сериал "София ден и нощ" Адриан Зурков. Такъв е общият план. Защо обаче броят на лайковете не е от първостепенно значение, макар много бизнеси да се измерват именно чрез тях?

"Много бързо и евтино всеки, който желае, може да си купи харесвания. Буквално всяка компания, която притежава добър бизнес, може в рамките на няколко седмици да придобие милиони харесвания. Това обаче не я прави по-добра от конкуренцията.

Кога някой може да се смята за влиятелен? Дори дадена личност да има милиони фенове, дали някой ще я последва, ако пожелае да бутне властта? Дори ако препоръча да се яде определена здравословна храна и да се правят специфични физически упражнения за перфектна визия и много хора харесат публикацията, това не означава, че личностите зад лайковете ще спрат да обядват с боклуци пред телевизора.

В същото време те все така ще слагат палец и ще искат да следят препоръките на своя, да го наречем, любимец.

Влияние, огромно и безспорно, има Доналд Тръмп. Дори когато сподели в туитър глупост като "Денят, в който Тръмп заспа на клавиатурата..." и постът дори не е завършен, минути по-късно вече му се смеят на другия край на света. Тръмп е много нехаресван, но всяка негова дума достига до всички. Това е влияние. Както когато Илън Мъск напише "Отиваме на Марс през еди-коя си година", милиарди хора поглеждат към Червената планета.

В същото време други известни личности не могат да имат такъв ефект върху хората, макар да се радват на купища фенове. У нас има и много бивши политици и други лица, които коментират адекватно различни казуси, предизвикват обществени дебати и могат да окажат влияние върху прокуратурата или кабинета, макар да нямат милиони последователи във фейсбук. Много е сериозна разликата кой и за какво използва социалната мрежа", коментира Александър Ненов.

Освен всичко този вид платформи дават опцията за публичен дебат и хората могат да виждат диалог дори между титани и не само... могат да вземат участие в него чрез коментари и лайкове. "Днес могат да се случат уникални неща в туитър или фейсбук. Като следната история. Известен писател фантаст завършва най-новата си книга и иска да я принтира, но му се прецаква принтерът късно вечерта. Притиснат от обстоятелствата, този човек пита в туитър дали има някой, който може да му помогне, и споделя проблема си.

Веднага се намират руски хакери, които му казват как се хаква неговият принтер, къде точно да сложи лепенка, кой кабел да пипне и дори колко резерв има вътре в машината. Писателят изпълнява инструкциите и успява. Ето как почитателите на един автор стават негови помощници в най-новия му проект. Това може да стане само по този начин.

Още по-интересен е случаят с човек, който отива в тоалетната на влак от една от компаниите на Ричърд Брансън - Virgin Trains. Оказва се, че там няма тоалетна хартия и пътникът туитва от съответното място: "Върджин", не е зле да слагате тоалетна хартия във влаковете си." Веднага получава отговор с питане в кой влак и в кой вагон е проблемът. Той изпраща съответната информация и след малко се чука на вратата и му се носи тоалетна хартия. Ето как се прави страхотна реклама на компанията - решаване на проблем в реално време. Това е влиянието на Ричард Брансън - винаги се грижиш за потребителя офлайн и онлайн", разказва интернет предприемачът. И все пак в интернет могат да се завихрят събития както с много положителни резултати, така и с нанасянето на сериозни щети. Пространството остава абсолютно неуправляемо.

"Много често се наблюдава т.нар. вирусен ефект на определена информация. Алгоритмите във фейсбук и другите социални мрежи следват следния принцип - дадена публикация на определен човек може да бъде видяна само от част от неговите приятели, но ако тя се харесва, коментира и споделя много, ще достигне и до приятелите на неговите приятели. По метода на дистрибуцията.

Част от вълните в интернет са емоционални и естествени, но повечето са манипулирани. С мои колеги сме влизали в различни медии с послания, без медията да разбере, че това е кампания. И все пак много често аудиторията не е готова и реагира различно на нещо добро или в отговор на дадена агресия. Може или да дари средства, възможност за сбъдване на мечта на дете в неравностойно положение да се срещне със своя идол, или да приложи вербално насилие и да заплашва със смърт агресори.

Видео с тийнейджъри, които бият котка, провокира бързи реакции - те веднага са разпознати и залети с жестокости и предупреждения за разправа. В същото време подобни видеа не се докладват, за да бъдат изтрити, а се гледат и така се вдига рейтингът им. Ако един човек докладва, а 150 други гледат, системата казва, че всичко е окей. Човек трябва да знае, че нищо не може да бъде изтрито, защото някой вече го е свалил. Така има много атаки срещу политици с техни стари снимки, които много често не засягат техния професионализъм, но въпреки всичко ги дискедитират в очите на другите.

Фейсбук и гугъл се опитват да следят чрез изкуствен интелект нарушаването на правилата, но основно оставят регулацията на хората. В повечето държави това е достатъчно, но у нас сеирджийството надделява"категоричен е Ненов. В България фейсбук има най-голям пазарен дял и е предпочитан, защото е много прост, достъпен и предлага всичко накуп - мнения, снимки, видеа и т.н.

Туитър е далеч по-малко популярен, макар да е широко използван в световен мащаб - едва 20-30 хил. у нас имат акаунт и голяма част от тях са напълно безсмислени профили. Българите в туитър са там, за да следят предимно чужденци като Тръмп и Мъск. Инстаграм набира скорост, след като фейсбук го купува и интегрира, като пренася своя ефект върху него. Това е пространство основно за снимки и кратки видеа, затова е и място, от което печелят отново моделите и хората, които могат да изразят и предложат себе си в изображения - художници, сладкари, фотографи и т.н.

Ненов класира социалните мрежи в следния ред: 1. Фейсбук. 2. YouTube. (Макар че това е друга територия, в която социалният елемент не е толкова силен.) 3. Туитър. 4. Инстаграм. 5. Пинтерест. 6. Гугъл плюс. Другото, което може да се печели онлайн освен пари, е подкрепа за различни каузи. "Много често определено събитие или идея може да се заиграе с емоциите, което му помага да достигне до максимално много хора.

В същото време, що се отнася до каузите, ситуацията не е черно-бяла. Лайковете не са истинска материална подкрепа, когато са необходими пари. Истинските каузи се случват с инвестиции, които в голяма степен стават офлайн, а отзвукът е онлайн. 1% от дарителите могат да бъдат достигнати през фейсбук, а случващото се все още става навън, в мръсотията, в Африка...", сигурен е онлайн специалистът.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Бюджет 2025
Наводнения във Валенсия
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Денят на народните будители
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: