Когато става въпрос за продукт - символ на по-високо качество на живот, правилното позициониране е едно от най-важните неща, подчерта Трайков. По думите му има видима промяна в разбирането на винопроизводителите за ролята на маркетинга и поддържането на високо качество и имидж на българските вина. Като резултат в последните години имаме превъзходни вина, произведени от различни винарни, които се налагат с марката си, а не само със сорт и географски район, отбеляза министърът.
Той подчерта, че за него е изключително важно и това, че виното е част от туристическото предлагане и носи разнообразие и авторитет на българския туристически продукт. В изследванията на впечатленията на чуждите туристи, пребивавали в България, атрактивността на кухнята и качественото вино винаги са оценявани високо. Затова гурмето и виненият туризъм са сред най-перспективните форми на специализиран туризъм у нас и имат голям потенциал за развитие, особено в съчетание с други форми за специализиран туризъм, като СПА и уелнес, културно-исторически, еко туризъм, голф и други, категоричен беше министър Трайков.
DiVino.Taste e първото в подобен формат изложение на българските винопроизводители, дегустация и богата програма от майсторски класове, семинари, лекции и презентации. Форумът се организира от сайта DiVino.bg, който е част от издателство Гурме.